onsdag 4 december 2013

Vad är mitt problem?!

Asså jag tycker verkligen om mitt liv! Jag kan verkligen säga att jag lever min dröm och de känns så himla bra att kunna säga de! Jag är så himla glad och stolt över mig själv som faktiskt tagit mig hit och kunnat bocka av den översta saken på min lista på mål i livet, nu ska jag bara bli klar här sedan blir de att jobba på nästa mål som är att jobba på ett schimpans center i Zambia. Finns inte mycket som stoppar mig nu faktiskt!  

Idag var de segt att kliva upp men jag hade packat allt igår kväll så de enda jag behövde göra var att fixa till mig själv och de gick snabbt. Så vid 8 åkte jag från hostelet och åkte mot Gold Coast för typ tredje gången. För första gången någonsin så frös jag inte en enda gång på tåget! ACn på tågen är verkligen hur kall som helst så man måste ha på sig en tröja och oftast fryser man ändå. När jag kom fram till Surfers Paradise så mötte jag upp Karin på stationen och vi gick sedan till hostelet,  de var en bit så när vi nästan var framme trodde jag nästan att jag skulle dö av både värmeslag och braka ihop för att de var så tungt! Vi gick sedan till subway och åt lunch och så handlade vi och gick sedan tillbaka och la oss vid poolen.

Jag tränade på att dyka men jag kan verkligen inte! Alltså jag flyter så förbannat så jag kan inte komma ner till botten med händerna ävdn fast de är så grunt att jag bottnar! Tycker verkligen de är undrligt, för när vi har varit och snorklat så ser man alla andra dyka ner och simma men jag kommer bara inte ner! Karin sa att de såg väldigt roligt ut när mina ben bara sprattlade ovanför ytan utan att något hände, jag kämpar och kämpar men jag flyter verkligen bara upp igen! Vad är det för fel på mig?!

Hostelet jag bor på nu är inte alls så bra som jag hade väntat mig. De stod att de skulle vara nyrenoverat och öppnat i april men de märks verkligen inte! Rummen är galet små så man får inte ens plats med sin väska, duscharna har fuktskador och är allmänt ofräscha,  köket är smutsigt och de står disk kvar som stått hela dagen, de luktar ruttet i kylskåpet och de finns inte någon AC på rummen. Men de positiva är att de är internet på rummet, man har sitt eget skåp och sängsrna är faktiskt sköna! Ska bo här i 5 nätter tror jag, jag drar på måndag i alla fall och ska då åka buss från 14.30 till 22.50, känns lagom roligt att åka buss i mer än 8 timmar... Men jag får försöka sova större delen av resan så går de fortare.

Imorgon kommer Karins kille hit så hon ska hämta han i Brisbane och jag ska underhålla mig med någonting som jag inte vet vad. Lär nog hänga vid poolen eller stranden om de är fint väder. Annars blir de nog bara att ta de lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar