fredag 13 december 2013

Äntligen fick man jobba

De blev inget jobbande igår då de regnade för mycket. Så min dag bestod av att ligga i min säng och kolla Andra Avenyn och söka annat jobb. Hann med en sväng förbi affären också så jag fick lite frisk luft. Dagen gick ordentligt segt i början men när de var eftermiddag så sprang tiden iväg och plötsligt var de kväll. Jag var så slut igår också så jag gick och la mig vid halv tio men de hade spelning i baren brevid så de blev inte mycket sömn förens efter 23 när de tystnat. Funderade på att plugga i öronpropparna men ville inte riskera att missa alarmet nästa morgon.
När klockan ringde ville jag inte för allt i världen kliva upp så jag la mig en stund till och vaknar med ett ryck och inser att jag har 15 minuter på mig. Så jag skyndade mig och gjorde mig klar och gick ut för att vänta men de kom ingen buss, de hade regnat inatt. Så vi blev tillsagda att en timma senare skulle de komma en buss så jag gick in och la mig på sängen och skulle vila, tänkte jag men så blev de ju inte, även denna gång vaknar jag med ett ryck och har då bara 5 minuter på mig! Men de gick bra och den här gången kom det en buss så vi hoppade på och blev körda till farmen.
Plockade blåbär i 5 timmar typ och hör och häpna inte en enda blåbärsfläck på mina kläder! Inte en enda verkligen så de tyckte jag var riktigt bra jobbat. Annars gick de bra också, tyckte jag var långsam men så långsam var jag tydligen inte utan jag tillhörde några av de snabbaste och eftersom jag får betalt per timma så måste jag plocka minst 2-3 hinkar i timmen annars får jag betalt per hink och så får jag antagligen inte jobba mera. Men jag plockar en hink på 20 minuter typ så jag ska nog klara mig. Imorgon tänker jag dock ha på mig kort byxor och t-shirt, de blev varmt i svarta jeans och en långärmad! 30 grader var de ett tag mitt på dagen och de är fan inte roligt att arbeta i! Dock så sticks ju buskarna så kanske är bättre att ha långbyxor.. Hm får se över vad jag har för något.
Ska som sagt jobba imorgon också om vädret tillåter men de ser mörkt ut, 80 % chans till regn och åska.

Har funderat och funderat och beslutat mig för att stanna en vecka till här och jobba och söka jobb längre söderut under tiden. De är inge jättebra betalt men de hade jag inte räknat med heller och de är bättre än ingenting  då jag i alla fall går plus på att plocka blåbär.  Söker mera jobb på bondgårdar och så men de vill ju bara ha en som har erfarenhet av att mjölka och de har inte jag.. Har dessutom sökt så mycket jobb nu så skulle någon ringa skulle jag inte ha en aning om vem de var. Har väl skickat in ett 50 tal ansökningar och knappt ett tio tal har svarat. De känns ju också sådär...

Ikväll blir de sängen lika tidigt dom igår och hoppas på bättre sömn den här gången!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar