onsdag 11 december 2013

Jag har fått jobb

Jag är framme i Coffs Harbour nu, kom i måndags kväll efter en 8 timmars lång bussresa. Dock var de inte så jobbigt som jag trodde de skulle vara. I början blev jag lite åksjuk men när ACn kom på blev de bättre. Fick ett eget säte också så jag kunde breda ut mig och kolla Andra Avenyn,  kollade typ 6 avsnitt så kanske inte så konstigt att tiden gick fort! När jag kom fram hit så ficka jag ta en taxi till hostelet och där skulle någon möta mig men jag hittade ingen och jag gick runt i säkert 30 minuter innan någon fick syn på mig och hjälpte mig till mitt rum. Fick en chock vad varmt de var men alla sov så kunde inte göra så mycket utan de var bara att klä av sig och lägga sig och sova. Var verkligen helt slut igår så jag sov till 13 och sedan kollade jag runt på hostelet men såg inte mycket faktiskt. Kollade mera Andra Avenyn och sökte efter jobb. Sökte ett som jag fick svar på inom 5 minuter vilket kändes nice, pratade med en på telefon och fick höra vad arbetsuppgifterna skulle vara och de skulle vara att köra runt på djur melan olika platser i Australien så de skulle bli mycket körande men man skulle få se väldigt mycket. Till och med åka till Nya Zeeland och de betalade såklart. Kändes verkligen skitnice och han tyckte jag lät väldigt intressant så de skulle höra av sig.

Imorse blev jag väckt vid 6.30 av att de två italienska tjejerna som jag trodde var spanjorer först skulle göra sig i ordning för jobb. Alltså vad de höll på!! De prasslade med påsar, gjorde frukost och åt, sprayade en himla massa parfym på sig och samtidigt som de förde sånt liv så viskade för att försöka va tysta.. Lyckat!  När de drog fick jag i alla fall sova och idag har de varit ganska dåligt väder så har mest suttit inne och kollat Andra Avenyn såklart, är snart igenom andra säsongen också. När städerskan kom så berättade hon att de fanns jobb imorgon så jag sprang till receptionen och skrev upp mig fort som attan! Så imorgon är de jobb som gäller. Jag var iväg och handlade mig en jacka, en tunn som tål regn men tyvärr är den vit så lär ju inte vara så vit efter en dag med blåbär men jag behövde verkligen en och billig skulle den vara också så då fick de bli den. Får även se hur de blir med arbetskläder, vet inte alls hur de kommer fungera.
De som ställer till det för min del med jobb är att jag inte har egen bil och är beroende av att någon kan köra mig och då får ju de med egen bil mera jobb eftersom de kan jobba mera flexibelt.. De är lite trist men jag har verkligen inte råd med en bil så finns inte så mycket att göra.

Nu blir de mera Andra Avenyn och sedan sova tidigt så man är utvilad imorgon!

Igår var det 6 år sedan Tizze fick somna in och än idag drömmer jag att han ännu lever! Fina och kloka  Tizze vad jag saknar dig! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar