fredag 27 december 2013

Dumma virus!

Eftersom jag inte har tagit det lugnt så är de inte alls omöjliget att visuset från insekten har börjat blossa upp igen. Känner mig lite som då, inflammationer i kroppen, feber, trött och ofta illamående.. Inte alls roligt och jag överväger ännu en gång att åka hem. Jag har bestämt mig för att åka till Denmark i alla fall och ge de en chans och sedan får jag se, funkar de inte blir de att åka hem. Trist men egentligen känner jag mig klar här för den här gången. Åker jag hem tidigare så får jag inget andra års visum men de får jag väl bara leva med, får åka hit på semester i alla fall, eller plugga!

Firar 3 månader här nu och jag har gjort så himla mycket och de finns inte mycket kvar nu jag vill göra. Egentligen bara Ayers Rock men jag lär ändå inte ha råd med de så.. Men jag är otrolig glad och stolt över allt jag har fått uppleva här, hålla i en koala, orm, krokodil, känguru, leka med delfiner, snorkla i Stora Barriärrevet, surfa, hoppat fallskärm och sett en hel regnbåge ovanifrån, ätit känguru, besökt Australia zoo, varit på Withsunday, varit på Fraser island, varit högst upp i en skyskrapa, besökt Surfers Paradise och massa andra underbara platser.
Träffat mer och mindre intelligenta, roliga och intressanta människor.  

Ikväll har jag suttit och pratag med ett svensk par jättelänge, hur trevliga som helst! Fick även se flera huntsman och en var stor och hade tappat 3 ben! Såg jätteroligt ut! För min del kan de tappa alla ben så de inte kan röra sig alls, spindeln med endast 5 ben var fruktansvärt snabb trots sitt handikapp!  
Usch äckliga djur de där!

Har kanske även fått lite jobb på en gurkfarm, ska kolla imorgon om de behöver folk. Skulle verkligen inte vara fel även fast jag bara kan jobba ett par dagar så är de bättre än ingenting!

Jag saknar att pärla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar