söndag 22 december 2013

Hemlängtan

Den där kinesiska tjejen är ju bara för himla söt! Häromdagen så stod en av de italienska tjejerna och plattade håret och då säger hon att hon försökt använda en sån en gång men inte förstod vad som var grejen med den! Igår visade jag henne hur en vitlökspress fungerar för de hade hon aldrig sett tidigare! Kina som ska vara ett sånt utvecklat land liksom!  

Hur som helst så längtar jag hem väldigt mycket nu, men jag vet att de kommer gå över men jag vet också att de kommer komma tillbaka.. Längtar hem till mina kläder, framför allt mina mjukisbyxor(!), saknar Majas närhet när man ska sova, Qiwie och Laisas knasigheter och gosande, min dator med alla spel, bilder, filmer och allt vad som finns på den, svenskt bacon, knäckebröd med aromat, att bada i ett badkar och mest av allt min älskade fina familj, släkt och vänner! De är till stor del tack vare er jag är där jag är idag! Däremot så finns de ju sånt jag inte saknar och är glad att jag slipper typ som julen och julmaten, granbarr i fötterna, snö och framförallt saknar jag inte kylan! De är verkligen underbart att kunna gå runt i bikini i december månad och dessutom tycka de är för varmt för att ens gå ut! Så jag vill verkligen inte åka hem till kylan, nej jag ska stå ut den tiden som är kvar och komma hem när de är vår igen!
Men jag vet precis vad jag ska göra när jag kommer hem igen! Jag ska krypa ner i sängen med alla djur och pussas och kramas och gosa tills vi inte orkar mera för då ska vi fylla på energin med bacon och dricka vatten ur kranen utan att spy för att de bara smakar klor och efter de ska jag visa alla bilder och berätta allt om min helt fantastiska resa för den som vill se och höra!

 Min fina underbara mamma är min räddare i nöden, hon har lagt över massa pengar till mig så jag slipper svälta de kommande två veckorna! Mina pengar är verkligen helt slut nu, de sista gick åt till resan till Denmark, bussbiljett, hostel övernattning,  flyg, hostel och så en bussbiljett till. Men jag tror verkligen de kommer bli bra där, tjejen jag ska åka med känns toppen och är verkligen uppmuntrande så de känns verkligen hur bra som helst! Längtar verkligen!

Ni ser den där blåpricken, där är jag nu, så ser ni den där vita pricken nere till vänster,  dit ska jag flytta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar