fredag 20 december 2013

Mindre trevligt

Idag trotsade jag allergin och åkte till farmen. Plockade 14 hinkar idag och 13 sist så en liten förbättring, kunde dock ha plockat 15 om jag inte blivit avbruten för att jag var tvungen att åka hem. Fick betalt idag också,  135 dollar så jag har nu så de räcker ett litet tag i alla fall. Fast jag måste ännu till banken och hämta ut pengarna.. De va helt stört varmt idag också! 36 grader tror jah och ingen skugga någonstans!  Fy fan vad jag höll på att dö!! När skuggan sedan kom så hamnade såklart inte jag utan jag stod i solen i 9 timmar! Dessutom hade jag inge solskydd på mig så jag har visst bränt mig en aning! Snygg brottar bränna har jag med efter sport bhn! De va värsta obehagligt, när jag skulle lämna några hinkar så började han som körde kolla jättemycket på mig! Han körde förbi flera gånger och kollade, lite otrevligt faktiskt..
När jag kom hem var klockan över 18 och jag sprang in i duschen, precis när jag sätter på vattenkranen så ser jag en skugga på duschdraperiet och tror först att de är en kackerlacka men sedan får jag se alla 8 benen och börjar skrika så jag tappar rösten! Försiktigt kliver jag ur duschen ocv drar tag i handduken och låser upp dörren och in kommer de alla tre som jag delar rum med men två springer ut igen och en står kvar och studerar monstret! Fy fan vad äckligt de var, aldrig sett en så stor spindel!! Ungefär lika stor som hela min handflata! Hon som tycktes de var ett himla intressant djur fick i uppdrag att ta kort och sedan fånga in den och gå iväg med den så de kom så långt bort ifrån mig som möjligt! Vidriga djur de där, jag ville ju helst att den skulle dö men de ville ingen annan tyvärr.. Usch de va verkligen hemskt!! Efter en noggrann kontroll av badrummet kunde jag göra ett nytt försök att duscha av mig all svett och smuts och de lyckades den här gången!
När jag var klar i duschen kom den kinesiska tjejen tillbaka med andan i halsen och berättar att hon på vägen till affären hade blivit antastad av två killar i tretton års åldern som försökte ta henne på brösten! Hon tog de väldigt hårt och sprang tillbaka till hostelet och tydligen följde killarna efter för de är här på området nu. Galet obehagligt verkligen! Den här stan känns verkligen osäker trots att den inte är stor och lite folk är i rörelse men de är väl kanske därför. Jag går verkligen aldrig ut själv när de är mörkt, går bara till affären på dagtid just för att de känns så obehagligt. Jag mötte en kille en gång när jag gick ifrån affären och han verkligen stirrade på min mobil jag höll i handen, han följde den med blicken och jag såg flera gånger hur han vände sig om och glodde. Kändes ganska obehagligt de med och jag var typ livrädd att han skulle vända om och följa efter mig! Nej de känns inte som en trygg stad de här, tur jag lämnar den om 3 veckor! Fast de är ganska lång tid men glad att jag lämnar den!

Är helt galet slut ikväll, sjukt ont i mina axlar och nacke och kliande utslag som knappt går att klia på för att man är full med stickor i huden som gör ont. Nej inge roligt alls och jag måste få i mig något att äta innan jag kan sova också... Suck vad jobbigt allt blev

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar