tisdag 24 december 2013

Ingen julafton

Jag hatar när man skriver ett helt inlägg och så blir något fel och skiten försvinner!  Precis vad som hände mig! Grrrh! Jaja de får väl bli ett nytt, de har verkligen varit en annorlunda julafton! Jag åkte till affären med mina rumskompisar ocb handlade inför alla kommande stängda dagar och sedan när jag kom tillbaka så kollade jag film och tog reda på massa fakta om huntsman spindeln, de var nämligen en sån jag fick besök av i duschen! De är en av Australiens största spindlar, de finns en större men den lever bara i norr och den äter möss och mindre fåglar så fatta vilken bjässe! Hur som helst, huntsman är inte farliga men otroligt stora och otroligt snabba! Ett bett skulle endast orsaka svullnad och smärta för några dagar men de är allt. Inte för att de överhuvudtaget lugnar mig, jag är lika förskräckligt rädd för dessa monster hur ofarliga de än är! Kan hantera i princip alla andra djur men inte spindlar, är inte jätteförtjust i insekter och andra småkryp som typ kackerlackor men spindlar slår faktiskt ändå allt! USCH!!!
Resten av dagen spenderades i sängen och kolla film och sedan var jag iväg på en liten middag här på hostelet, tyvärr var de inte jättegott men helt okej! Trevligt var de i alla fall och jag satt och pratade med en kille från England som hade spräckt huvudet i fredags, han hade dykt och fått en sten i huvudet och spräckt upp nästan hela huvudet. Så hemskt och så AJ!

Imorgon är ju egentligen dagen de firar jul här så imorgon bjuder de på frukost/brunch och sedan anordnar de aktiviteter under dagen på stranden om vädret tillåter och sedan på kvällen blir de en bbq.
Nu ska jag sova och njuta över att även den här julen snart är över och att jag missat de typ helt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar