onsdag 25 december 2013

Juldagen

Jag är så van att ha massa armband runt handlederna så när jag tar av mig den så känns de som att jag blir otroligt mycket lättare och jag känner mig otroligt naken! Men de känns behövligt att ta av dem ibland.

Idag är ju dagen som de firar jul här i Australien och jag har inte gjort mycket alls. Åt frukost egg and bacon som jag dessutom delade med Mr. Lorenzo. Mysigt som tusan! Efter frukosten har jag bara legat i sängen och försökt knåpa ihop en massa personliga brev till alla olika jobb jag ska söka hemma i Sverige. Upptäckte att jag inte hade en aning om hur jag skrev ett på svenska,  de var ju ett tag sedan jag skrev sånt på svenska! Men jag fick ihop lite i alla fall men ska fortsätta imorgon och se om jag får ihop flera.
Var en sväng på stranden också men de var så otroligt starka vågor så de var för farligt för att bada..
Ikväll har de varit bbq och de va riktigt gott! Pratat med en massa roligt folk och haft trevligt, men jag känner mig väldigt konstig och har gjort hela dagen. Svårt att beskriva känslan men de är som att jag är helt avtrubbad och borta, hörseln är sämre och ont i ena örat och lite smått yr. Hoppas på att massa sömn ska råda bot på de, känner mig helt slut nu också så de ska bli himla gött att  krypa ner i sängen och bara sova!

Imorgon är de typ mellandagsrea och hade jag haft pengar och varit i Sverige hade jag lätt köpt en ny mobil. Min vill inte alls samarbeta längre så är i behov av en ny men känns sådär att köpa en här när jag inte vet om garantin gäller i Sverige också.. :(
Annars imorgon så kommer mina tankar gå till min älskade farmor. För ett år sedan inatt tog hon sitt sista andetag. Saknaden är enorm! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar