måndag 16 december 2013

Jag är fri igen!

De senaste dagarna har verkligen varit så konstiga. Pga kinesen och massa annat strul så har det inte blivit mycket till jobb tyvärr. Igår kom en ur receptionen och frågade om man ville jobba och jag skrev upp mig och han skulle återkomma med info om skjuts. Så när han kom tillbaka sa han till mig att prata med en kille som satt längre ner om en halvtimme, när jag sedan en halvtimme senare ska gå och prata med han var han borta. Jag hade inget namn eller rumsnummer så att hitta han var i princip omöjligt. Så imorse gjorde jag mig i ordning tidigt och gick ut för att se om jag såg han och vänta på att en buss skulle plocka upp så jag kunde hoppa på den men bussen var sen, väldigt sen så jag sprang snabbt in på rummet och hämtade en sak jag glömt och när jag kom tillbaka var bussen där och redan full! De var jag och en kille till som inte fick plats och därmed fick vi inte heller något jobb idag. Pratade med en i receptionen och han gav mig nummer till olika farmare som visade sig vara fel nummer och han skulle återkomma med ett annat. Så han kom tillbaka och sa att de fanns ett så imorgon hoppas jag på att de blir som planerat. Får se om de är samma farm jag jobbat på tidigare eller vad men någe jobb ska jag väl försöka få.
Har annars letat jobb hela dagen som vanligt, hänger på gumtree typ hela tiden för att se om de kommer in något intressant och söker såklart om de passar. Har gosat med Mr Lorentzo och så har städtanterna städat och bytt lakan här inne. Värsta servicen ju, de byter lakan åt en och man behöver inte ens be om de eller ta med sina lakan när man checkar ut! Dessutom är utcheckning efter klockan 10 vilket brukar vara precis tvärtom! Jag gillar de här stället, eller de är helt okej man kan bo här ett tag utan problem men att bo här i 3 månader är jag lite mer tveksam till.
De är jul om en vecka och jag vet ännu inte vart jag befinner mig, troligtvis blir jag kvar men de är inte säkert, nyår likaså ingen aning om vad jag är eller hur den ska firas..

Idag för två år sedan så var dagen eller snarare kvällen och natten då jag blev alkoholförgiftad, jag minns den kvällen väldigt tydligt konstigt nog.. Tror nog aldrig jag kommer glömma den heller, tror ingen kommer göra det som var med!
Hur som helst så får jag nu ta vapenlicens och mitt körkort nu prickfritt. Man får nämligen som en prick på sig trots att man inte hade med en bil att göra överhuvudtaget! De är typ för att om de händer en andra gång inom två år så görs en utredningen om man får behålla körkortet eller ej beroende på om man har alkoholproblem eller inte. Men de har inte hänt en andra gång så jag får behålla mitt körkort! Vapenlicens måste man vänta i två år också innan man kan ansöka om och antagligen av samma anledning som med körkortet.
Men som sagt äntligen är tiden ute och jag kan andas ut för nu är jag fri igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar