tisdag 17 december 2013

When I close my eyes...

Japp idag blev de jobb, plockade blåbär från 7 imorse till 17 ikväll. Är lite osäker på hur många hinkar jag plockade men runt 13-14 stycken i alla fall, sist plockade jag 9 hinkar så de går bättre och bättre. De är lite sämre betalt på den farmen jag är nu men ändå gillar jag den bättre för att buskarna var betydligt lättare att plocka, inte lika igenväxt, de gick runt en hela tiden och kollade om man jobbade på bra och sa åt en om man missat och visst kan man bli irriterad men samtidigt så ger de ju en chans att bli bättre. De bjöd dessutom på klubbor på eftermiddagen och de gjorde verkligen en glad!
Kom hem vid 17.40 ocb då ville receptionen veta om jag vill stanna ännu en vecka eller vad jag tänker göra. Tyvärr kunde jag inte ge svar då jag inte vet vart jag ska ta vägen härnäst, söker jobb över hela Australien nu och får jag något som har med djur att göra så drar jag verkligen! De är ju min dröm att få jobba med djur så jag hoppas de löser sig tills imorgon.

Var en sväng förbi affären och fick för första gången använda mitt australiensiska bankkort!  Fungerade gjorde de med så nu är jag glad! Hade problem med att föra över pengar till de kontot men kom sedan på att jag inte kan använda bankappen utan måste gå in via webbläsaren och dessutom göra som en slags utlandsbetalning. Så de gjorde jag igår och idag kom pengarna så jag kunde använda kortet.

När jag kom tillbaka så var de helt galet varmt på rummet, riktigt så man mådde dåligt! Hemskt verkligen! Nu är de lite svalare och jag har en blöt handduk i sängen jag ska sova med för att kyla ner mig lite i alla fall. Italienarna här stänger ju av fläkten hela tiden så de aldrig riktigt kommer in frisk luft! För min del kan den stå på dygnet runt plus ha alla fönster öppna men de stänger verkligen allt så de bli så instängt och äckligt varmt!

Nej nu har sömnmedicinen börjat verka så ska sova nu  och hoppas på att jag orkar upp i morgon och kan jobba ännu mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar