söndag 8 december 2013

Stolt svensk (ibland)

Imorgon är dagen jag lämnar surfers och beger mig till Coffs Harbour och hoppas på att få jobb och stanna där ett tag. Kommer bo på ett working hostel som jag berättade och när jag pratade med dem för någon vecka sedan lät de ganska ljust för de ska tydligen börja en ny säsong nu när som helst, vet inte vad de är för frukt/grönsak men de återstår att se. Känner mig nästan lite nervös! Men först blir de en 8 timmar lång bussresa.... Men de är en kvällsbuss så har dagen på mig att göra något och då ska jag ringa hostelet och säga att jag kommer under natten. Japp de är min sysselsättning imorgon och ikväll kommer jag bara att packa och äta upp massa rester så jag slipper släpa på de.
Den här dagen har spenderats vid poolen och sedan har jag läst en massa om olika saker på nätet och de ska jag fortsätta med nu!

 
Hann aldrig lägga upp inlägget så de kommer lite mera om dagen nu.

När  man hör en låt ifrån Sveriges så blir man ju lite varm i kroppen och även lite stolt, men idag hände något som fick mig att sätta i halsen! Gick in i en helt vanlig affär och upptäcker då att de inte bara spelar en låt ifrån Sverige utan att de även sjunger svenska!! Har inte hört låten tidigare och vet inte vem de var som sjöng och om låten inte är så känd så blir man ju en aning chockad!  
När jag idag också höll på att packa så insåg jag att jag har antingen blivit riktigt bra på att packa eller så har jag gjort mig av med massa saker för de var värst vad lätt de var att få ner grejerna i väskan och då är den inte ens överfull!  
Kollade vädret här också och då stod de att de var 25 grader och snöblandat regn! Skulle inte tro de va, här är det inte ett moln på himlen och om de snöar när de är 25 grader varmt så är jag Kalle Anka! Vet inte vad som gått snett där men helt trovärdig var de ju inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar