torsdag 19 december 2013

Moving to Denmark

Det visade sig att jag antagligen är allergisk mot blåbärsbuskarna eller ogräset eller något, full med röda kliande utslag över hela mig! Inte de roligaste så jag har inte vågat mig tillbaka till farmen men imorgon måste jag för de betalar lönen imorgon och den vill jag gärna ha. Och eftersom jag inte har egen bil så lär jag ju få stanna där och jobba hela dagen. Men de får jag väl stå ut med, funderar faktiskt så att ändå trotsa allergin och jobba där ändå tills januari då jag kommer flytta till Denmark.
Japp hade lite panik över att mina pengar är slut och jag inte har något klokt farmjobb så en tjej vid namn Alexandra kontaktade mig om tipsade mig om ett farmjobb hon skulle göra. Så jag kontaktade farmen och nu är allt klart, den 12 januari flyttar jag dit. Kommer dock inte få betalt men jag sparar i alla fall pengar och jag verkligen hoppas jag kanske kan få ett jobb till där jag tjänar pengar. För som de ser ut nu har jag inte ens råd till en flygbiljett hem.... Jag verkligen hoppas att mina pengar räcker för boende fram tills dess och att jag har råd med bussen til Sydney men de kan bli svårt om jag inte kan jobba på blåbärsfarmen.
Tråkigt nog så lär jag antagligen missa både operahuset, Bondi beach och Ayers rock. De som ändå stod högst upp på att se och göra listan här i Australien.. Jag har verkligen inte råd att åka till Ayers rock och jag har inte heller råd att stanna i Sydney.. Kommer typ få ta lån för att ha råd med flygbiljett hem! Usch de är inte kul att vara fattig! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar