tisdag 31 december 2013

NYE

Jobbade på gurkfarm igår, först fick vi plocka lite och sedan blev de att riva alla plantor i ett stort växthus längre upp i backen. Helt galet jobbigt och helt galet varmt! Dessutom var jag full med röda utslag som kliade så jag höll på att bli tokig! Ett tag kliade jag mig med saxen jara för att de skulle riva ordentligt! Min astma tyckte inte heller om plantorna så fick ta pauser hela tiden.. Till slut blev vi klara och kunde få åka hem fast de tog väldigt lång tid! Först var vi och handlade sedan åkte vi till Pizza hut och åt pizza och som efterrätt blev de glass på donken. Inte för att jag åt glass men ändå, när vi väl var tillbaka på hostelet så följde jag med en svensk tjej som bodde i rummet brevid och vi har hängt en del, supermysig tjej verkligen! Hur som helst så gick vi till tågstationen och skrev ut hennes tågbiljett och sedan gick vi hem igen. Först då fick jag ta den där duschen som jag längtat efter hela dagen! Under kvällen hängde jag med Jaana som den svenska tjejen heter och vi pratade en massa och de kändes så bra att kunma prata av sig med någon svensk så man slapp engelskan och risken att fel person hör vad man säger! Nej de var verkligen skönt. Tyvärr åkte hon till Sydney inatt föt att fira nyår, men jag hoppas hon kommer tillbaka!

Klockan var över 12 när jag somnade och vid 4 blir jag väckt av....... KINESEN SÅKLART! Hon började prassla i plastpåsarna som alltid,  skaka sägen och smälla igen dörren när hon skulle på toa! När hon kommer ut sätter hon sig på golvet med sin Ipad och börjar pilla på den! Inte för att de lät men ljuset var ganska irriterande och när hon skulle tillbaka till sängen var hon ju inte direkt diskret heller! Klockan 6 ringde klockan och de var dags för att kliva upp och åka och jobba! Trött som aldrig förr tvingade jag mig ur sängen och gjorde mig klar för jobb på gurkfarm igen. Den här gången blev de långbyxor och långa strumpor med avklippt tå att ha på armarna plus att jag hade en jacka med mig. Men väl där så blev de att riva plantor igen, den här gången ett ännu större växthus och de var så jävla varmt idag, över en 50 grader och de ska man riva plantor i! Jag fick till slut panik och var tvungen att avbryta. Dessutom utslagen och astman som ska bråka så en timma var jag tvungen att gå runt och hälla vatten på mig och sedan gå runt på gården för att få frisk luft och undvika flugorna som attackerade en hela tiden! Kändes inte alls rättvisst mot de andra men de kunde också ha avbrutit om de ville och jag känner inte heller att de är så roligt att jobba i sådan värme när man har feber för de är precis vad jag har! Inte alls roligt så för mitt eget bästa tog jag det lugnt. Men när jag insåg att de skulle behöva en timma till för att bli klara fick jag lite skuldkänslor så klädde på mig igen och hjälpte till så vi blev klara någon gång och mycket riktigt en 45 minuter senare var vi klara! Så 6 timmar blev de totalt idag.. In på apoteket och skaffa nässpray och ännu mera antihistamin, min bästa vän helt klart!

Ikväll har jag ätit tacofärs och pasta, riktigt lyxig nyår mat! Ikväll är de NYE party här på hostelet så ska dit en sväng men helt ärligt tror jag att de kommer bli sängen direkt efter 12 för min del. Är inte alls på humör för att festa efter den här dagen och natten! Nej så när de nya året har kommit går jag och lägger mig och sover gott tills 9.55 för klockan 10 ska jag fira att Sverige får nytt år! Haha 10 timmar senare liksom!
Nej nu ska jag ner på stranden och mysa innan jag går in på puben och skålar med min svenska cider jag hittade på "systembolaget" :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar