tisdag 7 januari 2014

Big Banana äventyr

Tjejen som sover över mig har snarkat som fan hela natten så de har inte blivit mycket sömn för min del..
Så imorse blev de att packa och sedan checka ut och så åkte Jaana och jag till tågstationen och fixade hennes biljett och sedan gick vi tillbaka. Jag gick då till subway och tryckte i mig en hel sub och sedan skulle vi gå till big banana. Såklart lyckades vi gå vilse och vanligtvis tar de kanske 45 minuter men för oss tog de 1,5 timma, dessutom har de varit 31 grader! Fy fan vad varmt de va! Vi lyckades hamna i något skogsområde men jag tyckte inte det kändes säkert med tanke på alla djur som kan finnas där så vi fick gå tillbaka och hitta en annan väg som man faktiskt skulle gå på, däremot fanns det ingenstans att gå över vägen så de blev att springa rakt över motorvägen. Men fram kom vi tillslut och Jaana fick sitt kort framför big banana. Jag köpte en frozen coke för att kyla ner mig och sedan gick vi tillbaka. Gick förbi mc donalds och köpte ännu en frozen coke och sedan gick vi tillbaka till hostelet. På hostelet fick jag skriva ut min flygbiljett och ladda mobilen. Efter att Jaana skrivit klart sina vykort så gick vi och postade dom och jag köpte mig ännu en frozen coke, min tredje för dagen! De va verkligen så himla gott och i den här värmen behövdes de verkligen!  
Sedan har vi bara tillbringat kvällen på hostelet och jag höll på att dö i hjärtattack när de helt plötsligt hoppar upp ett djur på planket på baksidan. Ingen aning om var det var för djur, såg typ ut som en lemur fast utan svans. Måste typ googla på vad de kan ha varit,  jag har sett en sån tidigare när jag var ute och gick en gång men då sprang den in i sitt bo innan jag ens hann se vad de var.

Nu sitter jag på busstationen och väntar på att min buss ska komma och de lär dröja ännu 1,5 timma.. Sitter här helt ensam så de känns lite sådär men försöker underhålla mig med musik och skriva lite.
Halv åtta imorgon bitti är jag frame så de kommer bli en lång  busstur och jag vetkligen hoppas att det är lite folk på bussen så man kan få ett eget säte och lägga sig på. Är så drygt att sitta ytterst och försöka typ sova..

Kändes så hemskt att säga hejdå till Jaana, vi har verkligen haft så himla roligt  den här tiden och jag vet inte när jag har skrattat så mycket! Hon verkligen sprudlar av energi och glädje som smittar av sig! Verkligen härlig person!

Jag är lite orolig för mina ögon, de känns som att jag har grus i ögonen och jag har jättesvårt för att titta på mobilen eller surfplattan en längre stund för då blir de värre och de börjar rinna. Jag hoppas de bara är uttorkade eller att de är en lättare skada pga solen. Har slarvat med solglasögonen men ska nog börja använda dem varje dag och se om ögonen blir bättre. Hoppas verkligen de så jag slipper gå till läkaren, i och för sig kan jag alltid gå till apoteket och fråga dem. Hemma skulle jag aldrig ha gjort de men här känns de mera värt eftersom de kan hjälpa en mer eftersom de kan skriva ut medicin i viss mån. Men så när jag kommer fram till Denmark så får jag se om ögonen mår bättre annars blir de doktorn som får kolla mina ögon!

Börjar verkligen kännas nervöst nu! Men tjejen jag ska åka med känns verkligen toppen så de kommer nog bli bra! Tur vi har varandra, allt blir så mycket enklare när man är fler!
Men först blir de Sydney i 3 dagar!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar