tisdag 7 januari 2014

Sydney, here I am!

Bussen var förvånansvärt nog i tid! Tror de är första gången jag varit med om  de! Dessutom fanns det gott om lediga säten så de gick att krypa ihop på ett säte och sova. Dock körde ju chauffören som jag vet inte vad så man höll ju på att falla ner hela tiden. Men några timmars sömn blev de och sedan blev vi utkörda ur bussen vid halv 4 då de var rast för chauffören,  de va inte roligt! Kallt som bara den och ingenting att göra förutom att vänta på att få kliva på igen och fortsätta sova. Dock frös jag en del försökte kura ihop mig ännu mera och vira scarfen runt mig. Sov i alla fall ända till Sydney och busschauffören väckte alla genom att prata i högtalarna, inte de roligaste uppvaknandet!  Fick se operahuset och så släpptes vi av vid centralen. Eftersom jag trodde jag skulle bli avsläppt vid flygplatsen så hade jag ingen aning om hur jag skulle ta mig till hostelet och eftersom jag inte hade något internet och trött och sliten så tog jag tåget till flygplatsen och sedan tog jag den gratis shuttle bus till hostelet som låg ganska nära där jag blev avsläppt med bussen. Som vanligt kan man nu inte checka in förens i eftermiddag så just nu sitter jag i tv rummet och slöar. Funderar på att gå ner och köpa internet och sedan kolla upp vägen till operahuset och gå dit. De är molnigt och duggregnar idag dock så de känns ju sådär men i alla fall se mig omkring i området. Har lite jag behöver kolla upp också, hur jag ska ta mug till flygplatsen, om jag kan köpa något slags åkkort här i Sydney, kolla väder så jag vet när de är bäst att åka till Bondi beach och så skulle jag behöva köpa ett par tajts faktiskt.. Har nu bara två par långbyxor och ett par är träningsbyxor och de andra ett par jeansleggins som jag snodde i Noosa och dem har jag jobbat ganska mycket i så känns sommatt jag behöver ett par som jag bars kan gå runt i till vardags. Men jag får se, kanske sparar de till Perth så jag inte har för mycket när jag reser..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar