fredag 3 januari 2014

Panikvarmt

De va galet varmt igår kväll så de var inte lätt att sova, tog mina sömnpiller och så kom helt plötsligt Jaana tillbaka så satt och prata med henne och när hon gick var de inte lätt att stå upp utan att bli yr så jag gick och la mig i sängen men de var ändå svårt att somna för de var så varmt! Blev väckt halv 6 och segade mig att bli klar och åkte sedan till jobbet. Idag blev de att sopa upp alla löv och göra fint, herregud vad varmt de var! De har varit 35 grader idag och i ett växthus blir de väldigt mycket mer så har druckit typ 2 liter på 4 timmar och typ svettats lika mycket! Helt galet verkligen! Men inga utslag idag skönt nog! Påväg tillbaka så stannade vi på pizza hut och åt pizza och när vi var tillbaka på hostelet så gjorde jag 120 sit ups och tog sedan en löprunda på stranden i den lösa sanden så de tog en del i benen men gött var de. I väntan på dusch så höll jag på att dö av värmeslag så när jag fick ta min dusch så vred jag endast på kallvattnet men inte ens de svalkade! Stod länge och väl men de de hjälpte inte mycket. De är så kvavt så man svettas även fast man inte gör något. Satt ute och pratade med Jaana och även då kände jag hur de rann på mina ben! Så äckligt verkligen! När jag haft lite panik utbrott över värmen så gick Jaana och jag till affären och handlade en likadan sportbh som jag har och den har vi haft roligt åt den då den sitter lite roligt på henne men de gör den även på mig då den är lite för liten så de väller ut lite här och var. Men de är en sportbh men den ser ut som en vanlig bh, skit läcker faktiskt!  

Imorgon blir de antagligen min sista jobbdag och då ska vi städa och eventuellt plantera nya gurkplantor.
Så har jag söndag ledig och även måndag till att rensa och se över all packnig och även tvätta. Känns helt sjukt vad tiden får fort, nästa helg flyttar jag liksom! Lite nervös börjar jag allt bli faktiskt men de känns bra att ha en annan svensk med sig. Inte för att vi tidigare träffats men ändå. Vi kommer landa typ samtidigt på flygplatsen så vi ska mötas upp där och ta oss till hostelet och kanske kolla in stan lite.

Ikväll ska jag sova med blöta sängkläder och hoppas på bättre sömn och så jobb imorgon då de ska bli ännu varmare så vi får se hur länge vi står ut imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar