tisdag 21 januari 2014

Snabb som attan

Idag tisdag började vi dagen med att plocka paprikor och jävlar vilken fart jag hade idag! Även fast jag hela tiden låg några meter efter alla andra så var de ändå jag som tömde mina hinkar före alla andra, plockade lika snabbt som Simome och hon har plockat några år så hon vet vad hon gör! Tror dock inte att de kommer sitta i särskilt länge, var nog bara en bra dag för mig. Packade alla paprikor och då kom Daniel igen och skällde på oss för att vi var för långsamma! Börjar verkligen bli jobbigt med all hans stress! Vi gör så gott vi kan och jobbar så fort vi kan men de räcker inte för han och då vet man ju inte vad man ska göra.. Färdiga blev vi i alla fall efter några timmar och efter lunch så blev de rensning av tomatplantor och paprikaplantor och sist fick jag rensa ogräs. De fortsatte vi med hela eftermiddagen och vi blev klara 17.15 och eftersom vi är så många här nu har vi beslutat oss för att duschordningen är den ordningen man kom till farmen alltså duschar jag antingen som andra eller tredje person då Alexandra och jag kom samtidig och turas därför om. Så skönt att slippa va sist, hihi!
Nu väntar snart  middag och de blir PASTA!! :D mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar