lördag 4 januari 2014

Värmerekord!

Natten har varit hemsk! De ha varit så himla varmt verkligen! Enligt en typ 45 årig australiensare så har de varit en varmaste natten han upplevt och då har han bott här hela sitt liv! De var svårt att sova för att de var så varmt men jag somnade tillslut men vaknade väldigt många gånger. De har varit storm här inatt också, de har blåst något så in i norden, hittade nämligen mina bikinitrosor på bänken utanför och den står 3 meter ifrån klädställningen.. Mina strumpor låg även de utsprida längs hela loftgången! Imorse när jag klev upp var jag jätteyr så trodde inte jag skulle klara att jobba men jag tog mig dit i alla fall och fick ett möte med några kängurur. Fina djur de där!
Jobbet idag bestod av att fylla plastpåsar med sågspån. Japp de höll vi på med i 4 timmar och jag vet inte helt säkert hur många vi gjorde men runt 7000 påsar, de skulle göras 15000 sammanlagt, men de dröjer lite innan resterande ska göras. Ganska skönt jobbväder idag då de inte var så soligt och vi var dessutom utomhus, dock försvann aldrig min yrsel riktigt så de slöt med att jag satt på en hink och fyllde påsar. Tror de beror på en blandning av för lite sömn och för lite dricka. Men som sagt de har varit extremt varmt inatt också så har väl svettats mycket och inte hunnit fylla på vätska riktigt. Men nu känns de bättre, har druckit och ätit klokt så jag mår bättre nu. Imorgon blir de inget jobb och inte på måndag heller så om de är fint väder ska jag dra med Jaana till min strand.

Jag har igår troligtvis blivit biten av något djur, antagligen en spindel, på låret så har fått värsta svullnaden och de varar och vätskar jättemycket. Ont gör de med! Men de är inget farligt för då skulle jag nog må väldigt mycket sämre men de känns lite otrevligt faktiskt. Tvättar de varje dag och håller koll så att de inte svullnar ännu mera eller något.

Ikväll ska jag prata med mamma, måste få veta hur Majsen mår efter att ha bott utomhus flera dagar! Taskigt jöö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar