lördag 1 februari 2014

Cola i lungorna

Hade sagt till mamma att vara beredd vid skupe vid 7 svensk tid men hon och alla andra låg och sov så de blev inget. Trist eftersom jag inte gjort de sedan i november innan jag lämnade Noosa..
På vägen hem hände en väldigt äcklig sak också, men lite kul var de också! Precis när vi nästan var hemma så tog jag en klunk av min cola och precis då börjar bilen att muppa sig och jag börjar skratta, jag höll emot allt vad jag kunde och lyckades tillslut svälja allt MEN de kom såklart upp lika fort igen och innan mitt fönster hann att öppnas så lyckades jag får ner lite i lungorna och resten hamnade sedan på bilen bakom! Myyysigt värre liksom!!! men eftersom jag fick ner en del i lungorna så fick jag också väldigt svårt att andas, fick ner en himla massa luft men fick inte ut någonting och precis när jag trodde jag skulle explodera av all luft så kunde jag börja hosta lite men jag lyckades inte få upp de jag hade fått ner vilket resulterade i att jag fick jättesvårt att andas ett tag efteråt. När vi hade varit hemma en stund så började jag få ont i magen och må illa, tror de är den nya medicinen som fick mig att må så. Mådde verklig jättedåligt! Men efter middagen och så började de kännas bättre men jag äter ju som en häst! Okej har bara tagit två tabletter så de är väl inte så farligt ännu men sist jag fick den så fanns det ju inget stopp på mitt ätande, åt och åt och åt verkligen. Minns den dagen jag tryckte i mig en stor subway, 14 pizza slicer, 3 twix, en påse chips och ett paket mariekex och ännu var jag inte mätt! Simon tyckte de var jobbigt att jag åt så himla mycket mer än han, speciellt när man påpekade ätstörningen! Hihi
La oss tidigt som vanligt igår och hoppades på sovmorgon men jag vaknade vid 7 och kunde inte somna om. Låg och vred och vände på mig fram till 8 då jag gav upp.
Dagen har spenderats med att tvätta och senare så kommer de en familj hit på 8 personer så de kommer vara 12 barn och 9 vuxna här, kommer bli full rulle verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar