fredag 7 februari 2014

Död dödare dödast

Tjejen ovanför mig har pratat i sömen inatt och även rivit ner gardinen så jag har inte haft den bästa sömnen inatt. Började morgonen med att plocka paprikor och de var värst vad de gick fort idag, alla jobbade på som aldrig förr och vi lyckades fylla två traktorflak innan förmiddagsfikat! Ett flak brukar vi kunna hinna med men två de var nog rekord de så Daniel var nöjd. Vi tjejer fick sedan sortera paprikorna och alla var lika chockade över att de knappt blev några till de lokala affärerna! De flesa och de bästa ska sändas till Perth och uppfyller de inte kraven går de till lokala affärer och sist till deras marknad. Men de blev inte mer än 10 backar dit och över 50 gick till Perth! Helt sjukt!
Efter lunch så plockade Aya och jag cocktailtomater och de andra zucchini, när de var klart så skulle vi hjälpa till att packa och sortera en massa tomater, gurkor, zucchini och vitlök. Alexandra jobbade med en kille från Taiwan som har varit här på farmen i två eller tre veckor och han har fortfarande inte fått upp tempot! När man packar cocktailtomater så tar man upp en näve rullar de i handen och kollar om de är någon ful men han tar upp 3 stycken och så studerar han dem 8 gånger innan han bestämmer om de är bra eller inte. Så när vi andra gjort 5 askar så håller han ännu på med sin första! Suck vad trött man blir, de är såna som han som gör att vi måste sluta sent och att vi inte hinner med eftermiddagsfikat!
Nu har vi städat vårat hus och väntar nu på middagen, jag har tagit mig en skön och varm dusch och ligger i mim säng och har de bra. Ska byta sängkläder ikväll också så jag kommer nog sova gott inatt!
De italienska killarna lagar mat ikväll, de jobbar vanligtvis som servitriser och de gillar även att laga mat så vi får se vad de blir för smarrigt ikväll!

Middagen var helt gudomligt god! Potatisgratäng med kyckling och så hade de fyllt tomaterna med en risnudelröra, hur gott som helst!!
Innan middagen så gav vi varandra massage och fy fasen vad jag har ont i kroppen! Har ont k muskler jag inte visste jag hade! Mest gör de ont i sidan mitt på ryggen,  axlarna och även mina biceps och triceps. Alexandra och jag är ännu helt hysteriksa över vilka armmuskler vi har fått så vi går runt och spänner oss hela tiden haha
Imorgon så åker vi till Albany och jag ska göra en massa shopping, bland annat handla ett par kloka byxor så jag slipper gå runt i mjukisbyxor hela tiden. Sen har jag en himla massa annat men jag har tid på mig så de ska nog inte vara några problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar