torsdag 6 februari 2014

Regnig dag

Fan vad jag har kallsvettats inatt! Helt galet! På morgonen var de värsta kondensen på fönstret också, vi har en fläkt på i rummet men vi som ligger närmast fönstret fryser medans de på andra sidan får värmeslag typ.
Hur som helst så var Daniel och de italienska killarna borta och vi tjejer fick sortera tomater och sedan packa dem medans killarna typ fick rensa ogräs. Precis innan lunch när vi var klara så fick vi tjejer plocka cocktailtomater i regnet, inte de roligaste! Dessutom var de så dåligt på min sida, jag fattar inte varför jag ALLTID ska hamna på den dåliga raden! Efter lunch fick vi fortsätta och då bytte jag sida men såklart fanns de typ inga på min sida! Alexandra var på andra och hon drog upp ordentligt och hittade massor men hon hade så mycket så jag fick hjälpa henne på hennes sida.
Hittade en skitcool spindel också,  typ vit och svartrandig på benen och vit och gulrandig på kroppen! Frågade Simone men hon hade aldrig sett en sån tidigare,  hoppas den inte är farlig för vi lät den leva faktiskt.
När de tomaterna var klara fick vi hjälpa killarna med de andra stora tomaterna men Alexandra och jag rensade mera ogräs än plockade tomater. Bra om man är förbannad för jävlar vad de sitter! De finns en sort som tillslut blir träd av och när den börjat bilda stamm så är de fan inte lätt att dra bort men jag lyckades dra bort ett par stycken träd så nu kan tomaterna växa igen.
De har kommit några franska killar hit också och de var ju helt värdelösa på att plocka tomater, när jag skulle lasta in i bilen så tittade jag bara lite snabbt ner i backen och såg över 10 dåliga och när jag började rensa hittade jag bara ännu flera! Förstår inte hur fan man kan missa de, hela botten var uppäten på en del, de var fulla med mask och mer ruttna än mogna! Hur tänker man där?! Finns de någon som skulle vilja äta en sån tomat?? Simone kollade även igenom deras rad och hittade hur mycket dåligt som helst plus en jävla massa fina tomater. Så jag stod och slängde en himla massa tomter mitt framför ögonen på dem och Aya fick hjälpa Simone att rensa lite i deras rad. Suck!!
Fick sluta straxt innan 17 och nu väntar jag på att få hoppa i duschen. Ska bli sååå skönt för de har regnat så idag så man känner sig lagom ofräsch!
Imorgon är de fredag och ännu en arbetsvecka är över! Härligt! Synd bara att mammas paket inte kommit ännu och ännu mera synd att hon inte skickade med mina dillchips! Jag som längtat så in i norden efter de....
En dag som denna så saknar jag min dator och att ligga nerbäddad i sängen men Maja och spela the Sims och dricka oboy och äta skorpor! Guuud så härligt de hade varit!!
Middagen blev tidig ikväll men jag är inget stort fan av soppa så är ganska hungrig ännu.. Lär nog bli en macka innan jag går och lägger mig annars lär jag väl dö av hunger imorgon när vi jobbar.
Jag håller verkligen på att bli galen på allt folk som är här! De verkar som att de flesta kommer stanna ganska länge tyvärr... Fan jag orkar inte med att vi inte får plats runt matbordet, att folk går in med sina skitiga sandiga skor när de ser att man städar eller att de äter upp ens mat! Aya och Alexandra har fått börja skriva namn på sina bananer och grejer för att ha något att kunna äta, jag har fått skriva namn på min cola och chokladen har jag fått lagt in i mitt rum. Nej jag gillar inte när de är så mycket folk på så liten plats och ska vi bo här 9 personer i flera veckor så kommer jag nog lämna för jag orkar verkligen inte. Man märker på mig också för så fort vi bara är några få stycken så är jag med och pratar och är social men när alla är här så drar jag mig undan och ligger mest i min säng och skriver eller kollar film.
Trist att de skulle bli så här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar