tisdag 11 februari 2014

En himla massa skratt!

Gissa vad jag INTE har gjort idag?! Jag har inte plockat en enda paprika eller tomat! Nix jag har sorterat och packat alla paprikor och tomater istället. Alla vi tjejer har stått i skjulet hela dagen med alla paprikor och tomater. Skulle packa 700 påsar med tomater men vi hann inte mer än lite över 300 då de fanns såååå mycket dåligt och fel sorterat så vi fick stå och sortera om hela tiden. Daniel kom in och tittade och skällde på oss att de låg ruttna i de sorterade och till 95 procent är de den nya tjejen som lägger i de men hon har så fruktansvärt dålig engelska så hon fattar inte att hon gör fel och hon fattar inte heller när Daniel skäller på oss så hon fortsätter att lägga fel och vi alla får sedan skit för de.
Vi har jobbat väldigt mycket idag också, vanligtvis har vi fika vid 10 men idag fick vi dd först halv 12 och lunchen blev inte förens vid 14 så de har blivit väldigt intensivt idag. Dock fick vi sluta vid 17 som vi skulle så de var skönt att vi inte behövde jobba så länge.
Jag skulle sätta undan en våg och såklart lyckas jag tappa den i golvet och just då kom Daniel in och gick förbi och sa jaha, de var de 500 dollarna. Fick sån panik att jag inte ens kunde röra mig och stod bara med händerna för ansiktet och ville helst sjunka genom marken men han gav mig en klapp på axeln och sa att vågen fungerade så jag kunde andas ut! Usch vilken panik man känner när något så värdefullt åker i golvet och faller i bitar men som tur var höll den!
På eftermiddagen blev de väldigt mycket fnitter och skratt och vi fick för första gången höra killen från Taiwan skratta! Han har väldigt dålig engelska men den har verkligen blivit mycket bättre sen han kom hit och nu börjar han även hänga med i skämten så idag höll han på att skratta ihjäl när jag berättade för Simone att Grazy frog är en naken groda som åker motorcykel och då påpekade Alexandra att alla grodor är nakna och han började asgarva vilket smittade av sig så vi alla stod och skrattade tills tårarna sprutade!
De har blivit en himla massa skrattande de senaste dagarna! I lördags höll jag på att dö av skratt åt när Simone berättade vad äldsta sonen hade gjort när han var liten. Han hade varit på en hamburgerrestaurang och låtit som en gris för att han tyckte mamman åt för mycket! Igår så satt familjen och bad sin kvällsbön tillsammans i vardagsrummet som ligger precis intill köket och Aya, Alexandra och jag försökte då göra disken så tyst vi kunde men såklart lyckas jag tappa en tallrik i golvet och de lät ju helt hysteriskt mycket! Som tur var gick inte tallriken sönder men Alexandra och jag tryckte in oss i skafferiet och försökte skratta så tyst vi bara kunde och bara för de kan man ju inte sluta skratta och så skrattar man ju bara ännu mera! Så om jag kommer nog dö lycklig så mycket som jag skrattar och skrattar jag ihjäl mig så dör jag definitivt lycklig!
Nu väntar vi på middagen som kommer bestå av ruttna tomater! Haha nej men just för att vi hittat så fruktansvärt mycket fula tomater i backarna så börjar vi undra vem som vill äta de och eftersom de lagt ner tomaterna där så tycker de ju antagligen att någon ska äta de och därför ska vi se om de själva vill ha de. Kanske lite väl hårt men helt allvarligt så var de katastrofalt dåligt och inte ens en blind skulle plocka så dåligt! Att lägga någon fel hit och dit gör vi alla men när nästan hälften är ruttna så börjar man ju undra vad felet är!?
Jag har även fått en tand! Imorse när jag vaknade så var de första jag la märke till att de var något som inte stämde, trodde först jag hade något som fastnat där men när jag försökte ta bort de märkte jag att de var väldigt hårt och spetsigt och insåg då att de var en visdomstand som tittat fram. Sist jag var vid tandläkaren, vilket är ganska precis ett år sedan så såg man inga visdomständer uppe men man såg nere. Dock är de uppe den har tittat fram och de nere ligger ännu och gottar sig i tandköttet. Så nu vet jag i alla fall att jag har tänder på gång både uppe och nere så nu hoppas jag bara att de inte ställer till med några problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar