onsdag 12 februari 2014

För mycket ansvar och allergi

Jag började dagen med att försova mig, var så fruktansvärt trött imorse så kunde knappt hålla mina ögon öppna! Så jag fick springa efter alla andra till tomatlandet för att plocka tomater och stackars Charlie är så åskrädd så hon var också i landet och höll oss sällskap. Jag blir bara mer och mer allergisk mot dessa tomater! Idag var de ögonen som protesterade värst, mitt vänstra öga svullnade och de kliade så ögonlocket blev lila! Tog antihistamin men de hjälpte inte mycket och vid fikat hade jag så ont i ögonen och världens huvudvärk så låg i min säng och vilade utan att äta något så när vi packade tomater så sa de pang i huvudet och jag svimmade nästan. Lågt blodsocker och så medicinen som gör en helt groggy var ingen bra kombination så fick lägga mig i sängen och mina underbara vän Alexandra gjorde mackor till mig och sedan kändes de bättre och kunde återgå till arbetet.
Vi har ju länge nu skämtat om de franska tjejerna som Daniel sa låg i kylrummet, jag höll på att få göra dem sällskap igår! Jag hade precis varit inne och lämnat en låda och när jag kommer fram till dörren så är de någon som stänger och börjar låsa när alla börjar skrika att jag ännu är kvar där inne och han får öppna upp igen. Så jag slapp göra dem sällskap den här gången i alla fall! Haha
Vid lunch blev vi lämnade ensamma då de var iväg och levererade varor till affärerna så vi blev tillsagds att sortera och packa alla tomater som var i skjulet och sedan fick vi sluta för dagen. Så Alexandra och jag fick visa alla hur man skulle göra och vilka som skulle slängas och vilka som var okej. 16.40 var vi klara och straxt därefter kom Daniel hem och var irriterad för att vi slängt iväg så mycket fina tomater.
De är bara så jobbigt för vi är bara 3 som vet hur de ska vara och vi är ändå väldigt ofta osäkra på en del så att vi då ska lära upp 5 personer som aldrig gjort de och samtidigt hålla koll på 2 som bara gjort de ett fåtal gånger är väldigt svårt när vi själva även ska sortera. Känns inte så bra att ha de ansvaret när vi faktiskt inte själva vet allting men vi förväntas att vi ska kunna allt och alltid göra rätt. Daniel lägger mest ansvar på Alexandra för hennes engelska anser han är bäst och när hon ibland då frågar för att kolla att hon förstod rätt så blir han arg för att han tycker att hon inte lyssnar när hon i själva verket inte förstod. Samtidig så är han dålig på att lyssna klart på vad man har att säga och då blir de väldigt ofta fel och då framstår de ju som att vi inte lyssnar och att vi gör dåligt arbete när de till största delen faktiskt är han som varit otydlig.
Hur som helst så ska han ta upp de där med tomaterna imorgon och vi lär alla få en ordentlig utskällning eftersom när han jobbar så är han så stressad så han överreagerar väldigt ofta och kan bli väldigt hård. Så imorgon är de bara att förbereda sig för en utskällning men som tur var är han inte de minsta långsint så när den är över är de bara att gå vidare och hoppas att jag inte behöver plocka mera tomater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar