måndag 10 februari 2014

Förbannade allergi

Igår kväll så var de Ayas, Alexandras och mim tur att laga mat och eftersom de andra kom hem så sent så blev även maten sen. Aya gjorde jättegoda köttfärsbiffar vår andra kväll här och de bestämde vi för att göra igår och de blev precis lika goda som sist! Verkligen helt gudomligt gott så jag ska tvinga Aya att ge mig receptet!
Som vanligt idag har de blivit plockande av paprikor och jag lyckades fylla 3 hinkar på bara 2 meter, riktigt grymt! Brukar kunna ta närmare 10 meter annars ibland ännu längre. Efte fikat så packade vi allihopa och som vanligt när nya ska packa så blir de fel och de får vi alla skit för och så sprids de värsta dåliga stämningen. Ibland överreagerar han väldigt mycket typ som när han bad Alexandra vända alla paprikor upp och ner och när hon gjorde de så skakade hon backen för att de skulle passa bättre som vi har blivit lärda att göra men då skäller han ut henne för att hon skakar och att hon då förstör allting! Eller att vi kallar de som är bäst för Perth och de som är lite sämre för shops så blev han arg för de heter förstaklass och andraklass enligt han! Vad spelar de för roll bara vi lägger de rätt! Så när han gick så var alla hur dystra som helst.. Trist! Men de är bara att skaka av sig och jobba vidare för han är inte långsint för fem öre så varför ska vi vara de och då bara bli på dåligt humör och jobba sämre..
Efter lunch så blev de som vanligt att plocka tomater och jag fick såklart alla buskar på min sida så de blev ganska tungt och mycket tomater eftersom de oftast är de i botten som är bäst.
Insåg även att varje gång jag plockar tomter så känner jag av astman. Den har verkligen blivit bättre och jag märker sällan av den längre förutom när vi plockar tomater! Så med största sannolikhet är jag allergisk mot plantorna.. Att äta dem är inget problem eller att packa dem men just plockande och pillandet med plantorna så protesterar mina luftvägar så vi får se om jag kommer plocka så mycket mer tomater..
Nu ska vi upp och diska disken från idag... Bara för att de inte kunde komma hem i tid igår så fick vi hoppa över disken för att barnen hade gått och lagt sig! Så ikväll blir de dubbelt med disk! Fan vad jag gnäller men jag blir bara så irriterad när de inte fattar någonting trots att de faktiskt vet hur de ligger till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar