torsdag 30 januari 2014

Skratthumör

Faktiskt så har de varit en bra dag! Plockade paprikor på morgonen och sedan har jag gått runt i mina flip flop och utan ryggbältet och bara packat massa paprikor och tomater. Kändes hur skönt som helst att jobba i flip flop i den 30 gradiga värmen som har varit och dessutom slippa ryggbältet! Den är inte alltid så bekväm när de är varmt men den är jävla bra för ryggen! Alla andra var iväg och plockade paprikor mitt på dagen när de var som varmast men bara för min dåliga astma så slapp jag och fick istället fortsätta packa både paprikor ocb tomater. Så nu ser jag bara tomater och gröna paprikor!
På eftermiddagen blev de att packa igen och jag var på världens skratthumör! De började med att jag hittade en groda längast ner i tomatlådan jag skulle packa och efter de asgarvade jag åt precis allt! Vi höll på fram till kvart över fyra och då fick vi sluta för dagen. Men vi börjar 7.30 imorgon istället... Bläää! Ska blir dåligt väder imorgon också, typ regn och kallt. Men de är skönast att jobba i när de är lite kyligare.  Alexandra och jag har ikväll gjort massage på varandra så vi är lite mjukare i musklerna! Hur gött som helst!
Simone ska ringa doktorn imorgn också och boka tid till mig på lördag. Glad att hon ringer så slipper jag, tycker inte om att ringa på engelska för jag hör aldrig vad de säger och så pratar de så grov dialekt också så man fattar ännu mindre! Men jag hoppas de går bra och att jag kan få en tid så jag kan bli bra i lungorna snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar