onsdag 5 februari 2014

För mycket folk

Morgonen var inte den roligaste, trött som attan som vanligt! Tycker trots att man sover mycket så är man ständigt seg och dan.
Började dagen med att plocka paprikor och jag hittade en jättestor fin röd en som jag plockade. Kommer bli paprika expert efter de här alltså! Men de är kul för man uppskattar nog mera grönsakerns i affären när man vet vilket jävla arbete de ligger bakom!
Efter fikat blev de att packa paprikorna och Simone lyckades klämma mina fingrar 3 gånger och smälla till mig i ansiktet med en back så jag höll mig så långt ifrån henne som möjligt idag! Under lunchen gick jag iväg och handlade cola och pengar på mobilen så nu kan jag ringa hem igen.
Plantera zucchini blev min uppgift på eftermiddagen och jag hoppas de blev bra så att de växer. Han sa att om jag fyllde på för mycket jord så skulle de inte kunna växa så man blir ju lite nervös, men vi får svar om en månad eller så.
Sist blev de att sortera tomater och jag fick då lära den nya italienska tjejen men hon var hemskt trög måste jag säga! Hon jobbade för fort så hon la fel precis hela tiden! Vi skulle sortera grön/gula/oranga små och stora och röda stora och små och jag har gjort de ett par gånger så jag vet vad jag gör och kan då jobba snabbare men hon tror att hon också kan göra de så jag fick säga till henne flera gånger och ändå fick jag sortera om skiten! Suck!!
Har nu slutat och fått mig en härlig dusch och väntar på middagen som säket kommer dröja ett par timmar till..
Japp, 3 timmar senare så blev det äntligen middag! Hade då legat i min säng och försökt sova i 3 timmar utan resultat! Italienarna vet ju som sagt inte hur man är tyst och diskret, nej de sitter en meter ifrån varandra och nästan skriker till varandra! Hade mina hörlurar i som tar bort allt annat ljud och särskilt när man har musik på men ändå hörde jag dem! Fan vad jag höll på att bli tokig! De är jättesnälla och trevliga men jag tycker bara de blir så jobbigt när vi är så många här. Typ som vid matbordet, allt jag hörde var gafflar och knivar som skrapades mot tallrikarna och allt prat var sä högt för att vi var så många så alla ville överrösta varandra! Nej de kändes helkaotiskt faktiskt. Hoppas de inte blir så långvarit att vi är så många för de här känns alldeles för trångt och för mycket ljud, de räcker med de 6 barn som springer och skriker och pratar konstant!
Imorgon kommer Daniel och de italienska killarna åka till Perth för att hämta ett till kylrum och kommer då vara borta hela dagen så imorgon kommer vi få ha Simone och boss så vi får se hur de går och vad vi kommer få göra. Regnar som fan nu så hoppas de inte fortsätter imorgon för då blir dd ingen rolig dag att plocka paprikor, inte tomater heller för de blir helt mos om man tar dem när de är så blöta. Nej jag hoppas på tomatpackning och rengöring av vitlök och kanske lite plockande av paprikor.. Återstår att se imorgon helt enkelt, eftersom middagen var så sen så slapp killarna att diska ikväll och vi alla ligger nu i våra sängar och väntar på John Blund!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar