tisdag 4 februari 2014

Smashed

Slapp disken igår så gick och la mig tidigt och somnade nästan direkt när jag lagt mig! Hade somnat innan de andra kom tillbaka från diskningen och de. Härligt atg sova alltså!  
Dagen började med att jag pga astman fick åka traktorflak bort till paprikorna och påvägen dit så får jag alla backar rakt i bröstet och slår i ryggen i stålgrinden! Hellskotta vad ont de gjorde!! Men jag överlevde och plockade paprikor som jag skulle och orken börjar komma tillbaka igen, andningen går lättare och då kommer ju såklart mera ork. Har bara tagit min medicin en gång idag och de är nog 3 veckor sedan de hände! Men härligg att de är bättre!
Alexandra och jag fick gå tillbaka och göra i ordning för packning av paprikor men de slutade med att vi sorterade tomater medan de andra ännu plockade. Inte förens vid halv 11 fick vi fika och jag tryckte i mig sex mackor som vanligt och ännu hungrig. Men hann inte mera förens dd var dags för packning. Har varkt varmt idag också så bytte om till shorts och så gick jag i flip flop när vi packade. Bästa känslan i fötterna när de slipper vara instängda i trånga varma skor!
Lunchen gick snabbt, försökte vila och ta de lugnt men de italienska folket vet inte hur man är lite tyst och gör saker diskret så de blev inge så mycket vila.
Plockade tomater sedan i den 30 gradiga värmen, fy fan vad varmt de var! Men vi plockade bara i 1,5 timma så vid 16 var vi klara och fick sluta för dagen. Åkte till stranden och badade, hur skönt som helst! Åkte hem, duschade och åt middag, fixade disken och hann prata lite med mamma innan de blev dags för sängen där jag ligger nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar