onsdag 19 februari 2014

Försov mig

19/2-14
Imorse blev jag väckt av Alexandra klockan 7.35 och vi börjar 7.45, min mobil hade dött under natten så den hade inte ringt så när jag ännu låg kvar så dags så tyckte Alexandra att de var konstigt och kollade mik mobil som var död så hon väckte mig och sa att mobilen är död och vi börjar om 10 minutet! Kul kul! Fick försöka skynda mig att klä på mig, gå på toa och borsta tänderna och prick 7.45 var jag klar, bara skorna fattades men dem fick jag hjälp att klä på eftersom jag inte kan plocka upp dem med min onda rygg.
Packade cocktailtomater och de var hur mycket som helst! Dessutom var de en back som var så äcklig och dålig så en tredjedel var bara att slänga. Packade sedan paprikor fram till lunch och de bästa som hände var när Daniel kom in och kollade i rubbishen att vi inte slänger paprikor som faktiskt är bra och när han tog upp en som såg bra ut och skulle precis fråga oss varför den låg där när han vänder på den och ser att hela paprikan är full med fågelbajs och han min och han ljud var ju bara för roligt! Självklart skulle den slängas och efter de kollade han inte mera. Efter lunch så har Alexandra och jag packat tomater i nästan 3 timmar medans de andra har plockat tomater. Vi blev klara 30 minuter före de andra så jag har redan tagit en underbart skön dusch!
Ryggen gör fortfarande galet ont och Daniel sa igår att han skulle ringa en kiropraktor som kunde knäcka min rygg så jag kan börja arbeta som vanligt igen snart!
Alexandra och jag bestämde i söndags att den här veckan skulle bli en hälsosam vecka men de gick inge vidare, vi har tryckt i mig en himla massa godis som mamma skickat och så har vi tröstätit choklad för att jag har så ont och Alexandra är sjuk. Men nästa vecka så ska vi verkligen köra om vi mår bra!
Aya berättade för oss varför de jobbade så sent och de var för att de franska killarna hade pratat mera än vad de jobbat. Daniel hade sagt att när de hade plockat klart en rad av tomater så fick de sluta sen men fransmännen satt på sina hinkar och plockade en tomat och pratade en massa och så flyttade de på sig och så pratade de lite till. Aya sa till dem flera gånger men de lyssnade inte och hon var även och kollade och såg att de missat massor och när hon sa det till dem så brydde de sig inte alls utan fortsatte med sitt långsamma arbete och massa pratande. Så vi sa till henne att prata med Simone och Daniel om de och de gjorde hon och de resulterade i att Daniel kom in och skällde på dem och sa att imorgon klockan 7 ska de vara redo för att lämna farmen. Aya blev ledsen och kände att de var hennes fel men vi andra tyckte bara att hon gkorde rätt. För de är inte rättvisst att hon ska göra deras jobb, tjata på dem att prata mindre och hela tiden få göra om deras arbete trots att de blivit tillsagda flera gånger om hur de ska göra. De har fått många chanser och igår var Daniel också irriterad över att en av dem inte hade rensat ogräs som han skulle och dessutom förstört flera paprikaplantor när han plockat. Dessutom är de dem som plockar alla dåliga tomater som vi sen måste ösla tid på att rensa ut medans alla andra backar är bara att plocka ur! De har blivit tillsagda flera gånger men ingenting händer verkligen!
Tyvärr så kommer killarna inte att lämna för de pratade med Daniel och de fick tillslut lov att stanna. Dock tycker jag de är väldigt fel, de har fått många chanser och inte tagit vara på en enda så jag tycker verkligen att de ska lämna. Dessutom om jag hade varit dom hade jag inte velat stanna efter den utskällningen! Vet inte vad de var som fick han att ändra sig men jag hoppas verkligen att något händer nu för de är inte meningen att vi ska behöva göra deras jobb också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar