torsdag 20 februari 2014

Tomater, tomater och så lite mera tomater

20/2-14
Vid varje middag så ber vi för maten och igårkväll så bad Daniel för min rygg, så himla gulligt gjort!
Fick sovmorgon imorse och vi började inte förens halv 9 så de fanns gott om tid imorse eftersom man är inställd på att vakna tidigare. Började att sortera tomater med Alexandra och vid fikat fick vi oss en utskällning för att vi jobbat så långsamt. Så jag stod kvar och jobbade en stund medans de andra hade rast bara för att bli klar med flera backar. När jag gick till huset så ropade han till mig att jag kunde stanna i sängen resten av dagen men de tyckte jag var en dålig idé så jag jobbade efter rasten i alla fall och då kom han och förklarade att han nog förstod varför vi var så långsamma, de var för att han gjort oss förvirrade med hans prat och förklaring på morgonen så vi fick svårare att besluta oss för vad som var okej och inte. Men efter att han sa de så kunde vi andas ut lite och jobba på som vanligt så de gick betydligt fortare och vi hann till och med packa ett lass paprikor innan lunch! Bra jobbat!
När vi tröttnat på vår lunchrast så gick vi och började jobba igen men då blev vi tillsagda att vi ännu har lunch så vi ska inte jobba men de gjorde vi ändå. Vi packade alla tomater och Alexandra och jag blev klara strax innan 16 så vi gick och diskade och gjorde fint i köket och nu står hon i duschen och jag väntar på att de andra ska komma tillbaka. De är ännu ute och jobbar men de borde vara tillbaka snart.
Min rygg har gjort förbannat ont idag! Helt plötsligt bara skriker jag till för att de gör ont och alla andra nästan hoppar upp i luften, men de gör sååå ont så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Trots ryggskott så jag ser ut som Agda 92 år så har jag ändå jobbat nästan en hel vecka! Tycker i alla fall jag är gansk bra gjort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar