tisdag 18 februari 2014

Svenskt gooodis

18/2-14
Middagen igår blev väldigt sen och jag fick äta maten som Simone lagade till barnen och de var pasta och köttfärssås så jag blev himla glad kan jag säga! Dock så var vi tvugna att äta vid oss eftersom barnen gått och lagt sig och disken fick vänta till nästa dag.
Blev väckt imorse av att jag fick en telefon i huvudet, tjejen ovanför mig tappade sin telefon och den svischade förbi i tinningen så de gjorde inte särskilt ont men de var ett mindre trevligt uppvaknande! Jag fick börja dagen med att diska medans resten plockade paprikor, de andra kom tillbaka till fikat och sedan packade vi och den här gången krånglade han ju till de ordentligt i alla fall! Först bytte han plats på alla så man blev tvungen att tänka till hela tiden och sedan ändrade han kraven för första och andra klass, nu var nämligen andraklass tillräckligt bra för förstaklass så de var väldigt svårt eftersom vi inte heller vill få skit för att vi packat fel. Vi packade klart innan lunch och efter lunch åkte de iväg på begravning och för att lämna varor. Jag fick i uppdrag att köra en minibuss till de bortre området av farmen så jag fick köra på vägen för första gången! Kändes inte så ovant ändå, alla pedaler satt som vanligt och alla växlar satt som vanligt så de enda jag behövde tänka på var att köra på rätt sida av vägen och sätta på blinkersen istället för vindrutetorkarna och de gick himla bra, blev inte fel en enda gång!
Skulle plocka tomater och de gick sådär, jag fick ändå tomaterna som var höga men min rygg tyckte inte de var ett dugg roligt! Så efter att ha plockat en hink gick jag och vilade och sedan fortsatte jag igen en stund och sedan gav jag totalt upp och satte mig i bilen och rensade de tomater som fanns. Annars gick jag bara runt där och väntade på att tiden skulle gå och tillslut blev de klara och vi kunde åka hem. Väm hemma så hittade jag två paket på frysen, ett till mig och ett till Alexandra och vi öppnade och hittade en himla massa gott! Jag fick mjölkchoklad,  dumle, center, polkagrisar, nappar och en blandad godispåse, astmamedicin,  handskar och en tidning. Alexandra fick en massa godis hon med men mest lakrits, handskar, tidningar, Kalles kaviar och de bästa av allt, gulsåpa! Som vi saknat de! Så till helgen kommer de bli en himla massa godisätande så vi lär ha himla ont i magen!
Har nu ätit en himla god middag som jag dock fick ont i magen av, nu ligger jag nerbäddad i sängen och väntar på John Blund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar