fredag 14 februari 2014

Fridaaay!!

För första gången sen jag kom hit har jag vaknat innan klockan och faktiskt känt mig utvilad! Så underbart! Dagen började med att plocka paprikor och hör och häpna så slog jag Daniel en gång! Han var bra imponerad! Men de var mest för att han plockade gula paprikor och de är lite svårare men han är expert så egentligen borde han plocka snabbare i alla fall. För normalt sätt plockar han två hinkar när vi andra knappt fyllt vår första. På två timmar lyckades vi fylla tre traktorflak så vi jobbade verkligen på bra idag! Efter fikat packade vi alla paprikor och sedan fick jag lasta på backarna på lastbilen, de vart ganska tungt 600 kg eller något sånt. Men är man en viking så är de inga problem! Haha
Vi fick en lång lunch då de var så varmt och då passade Alexandra och jag på att börja städa utanför. Vid 15 började vi igen med att packa tomater och efter de blev de att fortsätta plocka cocktailtomater och vi trodde vi skulle få jobba länge idag men vid 17 så sa han till oss att vi var klara för dagen. Så vi alla satte igång att städa och turas om att duscha och just nu väntar vi på att middagen ska serveras som lagas av de franska killarna.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar