lördag 15 februari 2014

Ryggskott

15/2-14
I torsdags efter jobbet kändes de en del i ryggen men brydde mig inte mera om de och igår när vi plockade tomater så glömde jag ryggbältet och de gjorde ju inte saken bättre precis. Så tog en värktablett och försökte tänka på annat och hoppas på att smärtan skulle vara borta idag. Men icke sa nicke imorse hade jag ännu ont i ryggen men det har ändå gått ganska bra, jag har kunnat röra mig hyfsat bra utan att de gjort så där förbaskat ont men när vi kom hem igen så kände jag att de var något som inte stämde och de blev bara värre och värre. Satte på mig ryggbältet och försökte va som vanligt men de gick inge vidare.. Känner av ischias så rätt som de är studsar jag till för att de gör så in i norden ont ända ner i foten! De har bara blivit värre och värre och ikväll nu kunde jag knappt inte sitta för att de gör så ont. Hoppas verkligen de går över till på måndag i alla fall när arbetsveckan börjar igen!
Dagen spenderades i Albany som vanligt, åkte in redan vid 8 och lämnade av den Taiwanesiska killen och sedan gick vi på stan. Posten var stängd så fick aldrig mitt paket med godis :( köpte en sovtröja eftersom jag inte har någon klok så den inviger jag inatt, hur mysig som helst!
Fick Skype med mamma idag också, sist var i november så de var verkligen på tiden! Har nu gjort de till tradition att varje lördag klockan 7 svensk tid är de dax för skype, inte den roligaste tiden att behöva kliva upp vid men så är de när jag har bestämt mig för att bosätta mig på andra sidan jordklotet!
Ikväll lagade vi mat och vi gjorde som en chili con carne fast på vårat vis, hur god som helst verkligen! Nu ska vi sova och jag hoppas på att få sova längre än till 7 åtminstone en dag i veckan. Ska på circus imorgon kväll och innan dess har vi bara tvätten att ordna med så kommer bli en ganska lugn dag faktiskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar