måndag 3 februari 2014

Ny arbetsvecka

Måndag och vi började jobba vid 7 idag! Ingen rolig tid alls! Har sovit dåligt för jag har frusit så himla mycket fast jag haft både täcke och tjock filt över mig. 
I alla fall så började vi med att plocka paprikor och min rad hade jättemycket röda paprikor så fick mig många smakprov, jag äter ju ständigt nu också! Vi började sedan packa och när vi nästan var klara så åkte hela familjen iväg på begravning och vi fick i uppdrag att göra klart vägningen och packa in de i kylrummet, efter de var de förmiddagsfika och jag tryckte i mig 6 mackor! Fler hade lätt gått ner men hann inte mera förens de var dags att jobba igen. Plocka tomater och de var inte de roligaste idag, gick bara så segt och mådde dåligt men vi plockade så gott vi kunde fram till lunch då familjen kom hem igen. 
Efter lunchen så blev de att fortsätta plocka tomater och den här gången gick de bättre, plockade fortare än vad jag någonsin har gjort! Men hann inte klart, fast jag hade lätt kunnat plocka ett tag till för jag hade ju kommit in i de och fått upp tempot! Men men, hoppas jag är i samma form imorgon igen! 
Fast imorgon blir de kanske mest att packa tomaterna, fast plocka paprikor lär de nog bli för de gör vi varje dag, kommer aldrig mera vilja ha en paprika, tomat, gurka eller zucchini efter min tid här! 
Barnen har snott min platta och kollar på Soul Surfer och jag försökte sova en stund men de gick inge vidare, för mycket liv omkring. De börjar nu bli hungriga och otåliga så de är inte de roligaste att ha i rummet längre.. Men jag hoppas de är middag snart för jag typ dör av hunger snart! Vill sova tidigt ikväll så jag kan få igen lite sömn, men jag lär få göra disken ikväll antar jag så lär nog inte bli så tidigt.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar