fredag 21 februari 2014

Vilodag

21/2-14
På tisdag är det 5 månader sedan jag lämnade Sverige. 5 månader sedan jag mamma och jag stod och grät på Visby flygplats när vi skulle säga hejdå. 5 månader sedan jag fick pussa min älskade Maja, Qiwie och Laisa! Känns nästan som att de var förra veckan, tiden har gått så otroligt fort verkligen! Nu är de inte långt kvar tills jag är hemma igen, ska faktiskt försöka boka min biljett imorgon! Känns nästan läskigt!
Igår kväll blev jag tillsagd att stanna i sängen nästa dag så här ligger jag nu. Hade så fruktansvärt ont igår kväll så till och med tårarna ville titta fram. Kunde inte sitta, inte stå, inte gå och inte ligga ner för hur jag än gjorde trodde jag ryggen skulle brytas och vänsterbenet ramla av! Vid middagen hade jag så ont så jag mådde illa så lyckades inte få ner mer än en macka och en halv tomat. Usch vad ont de gjorde!!
Tog voltaren men såklart påverkade den astman så allt bara sket sig för mig igår!
Idag har jag mest legat i sängen och funderat på hur jag kan ligga/sitta/stå/gå utan att de ska göra så förbannat ont. Kom fram till att ligga i sängen är de bästa men jag måste ändra position hela tiden för annars gör de ont. De har ringt kiropraktorn flera gånger utan resultat, tydligen vill de inte skicka mig till någon annan då de bara haft dåliga erfarenheter av de andra. Men jag hoppas de löser skg snart för så har vill jag inte gå runt!
De är typ storm ute idag, blåser som bara den! Skönt att vara inne då och mysa ner sig i sängen och kolla film och vila. Alexandra, Aya och jag ska laga mat ikväll medans de andra städar så ska nog upp och förbereda snart, ska göra typ som en gratäng/lasagne på kycklingfärs, aubergine och zucchini. Kommer bli sååå mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar