tisdag 4 mars 2014

Återbesök hos kiropraktorn

4/3-14
Alla i rummet har sovit dåligt inatt verkligen! Vi alla har legat vakna till och från hela natten så man kan ju undra vad som har hänt inatt egentligen. Dagen började i alla fall med att sortera och packa tomater med Simone och sedan gjorde vi vitlök, efter fikat så blev de att packa paprikor och jag hittade en som såg ut som en elefant! Var ju bara tvungen att spara den!
Efter lunch fick jag göra all disk och när den var klar så blev de att väga upp tomater och nu har jag gjort mig i ordning väldigt snabbt för Simone och jag ska iväg till kiropraktorn snart så ska åka om en stund. De andra jobbar ännu, hade hoppats på att få med mig Alexandra idag men de verkar inte kunna bli så eftersom vi måste åka tidigare än vad vi skulle bara för att vi ska hämta upp något på vägen.
Besöket hos kiropraktorn gick hur bra som helst. Jag kändes sååå mycket bättre i ryggen och han var ju helt galet fantastisk! Han tryckte på en öm punkt,  de gjorde inte jätteont men de kändes lite och han kände direkt att de inte var helt bra där. Helt sjukt när knappt jag kände något! Så jag hoppas den jag kommer gå till när jag kommer hem till Sverige är lika bra. Måste fortsätta gå och knäcka så jag får ordning på höft och ben innan de har gjort för mycket skada.
Middagen lagade italienarna och herregud så gott! De hade fyllt paprikor med någon galet god sås! Hade kunnat äta hur många som helst men de var galet mättande så fick bara i mig två halvor. Kanske för lunch imorgon om de finns något kvar.  
Nästa vecka firar Alexandra och jag två månader tillsammans! Hihi de ska vi fira!
Vi firar även två månader här på farmen så vi har då endast en måmad kvar! Sjukt vad tiden går fort! Känns som igår vi kom hit och de allra första jag sa när vi klev innanför "dörren" var "vart bokar jag biljett hem?" aldrig sett på maken vad de såg ut! Försöker hitta bilder på hur de såg ut för att sw skillnaden för om vi tycker de är skitigt nu så är de ingenting mot vad de var då! Jag är inte den som alltid har de rent omkring mig men efter de här kommer jag nog hålla de mera rent för de här är ibland misär så de ser ut! Igår hade vi hundra tusentals myror i allrummet och de visade sig att någon hade lämnat ett öppet flingpaket i hyllan som alla myror ville åt! De var helt hysteriskt äckligt!
Men jag gillar farmen, jag gillar de flesta människorna här och jobbet är inte särskilt jobbigt eller tungt och framförallt så är de varierande. Okej just nu är de typ bara paprikor och tomater men att växla mellan att ibland plocka och ibland packa gör myclet. Dessutom finns de så mycket annat vi också gjort, rensat ogräs, planterat, klippt vitlök, plockat skräp och massa annat så har fått mycket erfarenhet om många olika saker. Ångrar inte alls att jag åkte hit eller att jag stannat här för jag har verkligen haft de bra här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar