måndag 3 mars 2014

Musattack

3/3-14
Vi fick börja först vid halv 9 idag, gött med sovmorgone men precis när min klocka ringt så kommer Simone in och vill att vi ska börja jobba för deras klocka var 5 minuter i halv men klockan var egentligen bara 10 över 8 så alla blev väldigt förvånade och då kommde fram att de var nog fel på deras klocka och att vi inte skulle börja förens 20 minuter senare. Hur som helst så fick Simone och jag börja att sortera tomater och sedan packa dem, när vi var klara med de gjorde vi lite vitlök och då kom de andra tillbaka och vi fick packa paprikor. Efter fikat så packade vi allihopa och rätt som vi står och packar Alexandra och jag så hoppar de upp en mus från backen rakt på min arm och jag ruskar av mig den samtidigt som jag ger ifrån mig ett skrik och när musen sedan hoppar ner så skriker jag ännu mera så alla andra trodde ju att jag höll på att dö men när de såg musen förstod de men den försvann så fort så vi hann inte fånga in den tyvärr.
Packade fram till lunch och under lunchen åkte Daniel och italienarna till Albany men fick punktering på vägen så Simone fick åka dit och vi andra fick nästan 2,5 timmes lunch bara för de. När hon var tillbaka så fick vi åka bort till Stanley Road och plocka tomater men som annars den har dagen så var de ju problem. Alla andra åkte i bilen medans Alexandra och jag skulle ta vanen med allt vi skulle packa i men när vi skulle åka var bilen död och de andra hade åkt så vi fick gå bort till de andra och hämta bilen för att sedan åka hem och hämat alla hinkar och backa och sedan tillbaka och plocka. Killarna var lika dåliga som vanligt på att plocka så vi fick plocka om deras rad efter att de själva plockat den 2 gånger innan. Suck!! Men vi blev klara prick 17.00 så har nu varit och diskat och tagit en varm skön dusch där jag dessutom skar mig med rakhyveln på benet så de blöder en himla massa nu.... Klant!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar