onsdag 5 mars 2014

Förbannad

5/3-14
Man kan ju undra vad jag drack igår kväll, jag har sprungit upp och kissat 5 gånger inatt! Brukar verkligen ALDRIG kissa på natten annars så började bli lite orolig för idag har jag inte sprungit på toa alls..
Dagen började i alla fall inte bra, blev så himla arg verkligen!! Påväg ut till landet så frågar Daniel hur de var med ryggen och att dagen efter känner man sig alltid lite konstig. Vi började plocka paprikor och jag plockade på så gott jag kunde, hade inga större problem annat än att jag behövde sträcka på mig ganska ofta och då helt plötsligt kommer Daniel fram till mig och säger att han inte kan förstå hur jag kan åka waterslide i söndags men inte kan plocka paprikor, de är ju patetiskt! Jag fattade absolut ingenting för jag hade inte sagt ett ord om att jag hade ont eller inte kunde plocka så va fan han fick luft ifrån har jag ingen aning om! Och just för att han sa till mig 10 minuter tidigare att man kan känna sig lite konstig i ryggen dagen efter kiropraktorn och jag var inte vid kiropraktorn i lördags så min rygg var bra söndags och den var okej idag också även om den kändes lite stel och öm idag men inte fan klagade jag eller sa ett ord om de utan jobbade på precis lika hårt som alla andra, ändå skulle han ösa skit över mig! Jobbiga är bara att man inte kan säga emot eller försvara sig, för då får man inte stanna här. Jag sa emot och försvarade mig i början men insåg ganska snart att om jag fortsatte skulle jag bli bortkörd så bäst att bara ta emot all skit och inte säga något tillbaka. Alexandra fick även hon en massa skit idag, först skällde han på henne att hon  plockade för långsamt och sedan skällde han på henne för att hon inte fyllde sina hinkar så vad man än gjorde så blev de bara fel i hans ögon. Var så arg att jag höll på att börja gråta för att bara ta emot en  massa skit utan att ens kunna förklara anledningen gör en extremt frustrerad och ledsen ibland. Vanligtvis brukar jag även kunna skaka av mig de ganska fort men idag gick de inte lika bra så blev bara arvare och argare så var så nära att slänga en ordentligt rutten paprika på han men de fick duga med att bara låtsas att de var han och sedan kasta den hårt i marken.
I alla fall så plockade vi klart våra rader och lyckades få ihop 3 flak som vi dessutom var tvugna att packa på en gång eftersom kylrummet var fullt så vi kunde inte ställa in något där. Så vi fick lunch vid 11.15 och då åt Alexandra och jag de paprikor de gjorde igårkväll till middag, faaaan vad goda de var! Till och med Daniel som inte ens tycker om tillagad paprika åt 3 stycken så de måste verkligen ha varit bra. Efter lunch så sorterade och packade vi tomater och gjorde vitlötk. Efter fikat plockade vi cocktailtomater och nu ligger jag i sängen men ryggont eftersom jag inte vågat säga något idag för då skulle jag bara få skit för de så lär nog få gå med ont i ryggen i en månad till innan jag kan få ta de lugnt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar