måndag 24 mars 2014

Bestiga berg och rutten mus

23-24/3-14
Helgen har varit ganska händelserik. Lördagen spenderades i Albany som vanligt och söndagen åkte vi iväg på utflykt. Men morgonen var väldigt rolig då äldsta dottern kom in till oss och frågade efter en stor matback och kinesen gav henne en och så tog hon själv den största och så gick hon i in i badrummet och började tvätta sina underkläder och arbetskläder i backen trots att vi sa till henne att hon inte skulle göra de. Simone kom ner och undrade var den var och när hon gick in i badrummet och såg att hon tvättade sina kläder i den gick hon ut igen med ögonen tittandes uppåt och slog sig för huvudet! Trevligt liksom att hon tvättar sina kläder i något vi ska ha mat i och det här fallet sallad! Så ingen var särskilt sugen på sallad efter de.. Vi åkte iväg vid 9 och då åkte vi till Mount Barker och besökte kyrkan där och sedan åkte vi och hade picknick vid ett berg innan vi gick upp för ett annat. De var inte särskilt långt 2,7 km men guuud så jobbigt de var! De var varmt, jag hade väldigt mycket problem med andningen som vanligt och mina ben och rumpa gjorde ont eftersom jag gick i mina nya skor, så de tog oss närmare 1,5 timma att gå upp och väl där uppe så blåste de så man började frysa som bara den! Utsikten var fin men de kändes som att jag sett de förut, de var inte direkt något speciellt. Man såg mest bara skog, berg, åkrar och en och annan sjö men de var allt. Jag är nog lite svår att imponera på när de gäller utsikt,  tycker de ser mest likadant ut fast något jag aldrig tröttnar på är utsikten över en stad i mörker.
Men efter en stund där uppe var de dags att gå hela vägen ner igen, mina ben var som spaghetti av astmamedicinen och av den jobbiga vägen upp som höll på att ta död på mina ben! Men ner kom vi och de gick ändå väldigt mycket snabbare,  45 minuter eller något sånt. Efter vår bergsbestigning så åkte vi till Daniels föräldrar och besökte deras farm. De var dock magsjuka så vi höll oss utomhus och undvek närkontakt och vi har alla klarat oss hitintills. De har en jättefin trädgård med massa fruktträd och så har de en massa kor som springer omkring och en galen hund som hoppar genom stängseln. Men trevligt hade vi och när klockan var 17 åkte vi därifrån. Äldsta sonen körde hem och jag fick nog på alla ungar som gapade och skrek så jag pluggade i mp3n och lyssnade på musik hela vägen hem. Väl hemma åt vi lite snabbt och sedan gick vi och la oss.
Eftersom jag knappt inte åt någon middag så låg jag och kunde inte sova för att magen kurrade men att kliva upp och göra en macka  mitt inatten är inte att tänka på då man skulle väcka hela huset, så de blev att ligga hungrig. Var galet trött imorse bara för att jag inte sovit gott så var sen men hann precis klä på mig innan vi åkte bort för att plocka paprikor. Dock höll jag såklart på att kissa på mig så försökte hitta en bra buske i diket bredvid med tanken på att de faktiskt kunde finnas en orm där gjorde mig väldigt nervös så de blev att kissa väldigt snabbt innan man hann bli biten i skinkan! Daniel hade ganska roligt åt mig men den bjuder jag på!
Tog tid på hur fort jag plockade och jag plockade två hinkar på 3,5 minut så jag låg en halv minut bakom Daniel så satan i gatan vilken fart jag hade idag! Men de gick så bra, buskarna var lagom täta, inte många dåliga och inte mycket ogräs som tog över buskarna. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min insats idag!
Efter fikat så packade vi som vanligt och först blev de att packa röda och de går lite långsammare då man måste tänka lite mera så man inte lägger fel. Gröna går betydligt fortare eftersom man inte behöver fundera på om de har för mycket färg eller så, allt är ju ändå bara grönt. Så vid 13 fick vk lunch och under lunchrasten så bestämde vi oss för att ta reda på varifrån den förskräckliga lukten kom ifrån! Vi drog ut kylen men hittade inget där så vi drog även ut frysen och odören blev nästan outhärdlig! I ett hål bakom frysen låg en död och rutten mus! Såklart blev de "slaktarns" uppgift att ta bort den så de blev att sätta på sig en diskhandske och sedan en vinylhanske utanpå och sedan försöka få tag i den där musen. Efter mycket om och men fick jag tag i den och kunde slänga ut den i skogen. Men fy faaaan vad de luktade illa,  trodde min lunch skulle komma upp igen och jag mådde dåligt ett bra tag efteråt! Efter lunchen plockade vi alla chili och även de gick i en himla fart! På 15 minuter hade jag fyllt 1,5 hink och de flesta andra bara en halv eller en hink. 1,5 timma senare var vi klara och vi fick sluta för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar