lördag 22 mars 2014

Klagande och gnällande kines

21/3-14

De var bättre väder idag, inget regn även om de var monligt. Plockade tomater och kände att de gick betydligt fortare idag, ville nog mest bara bli klar någon gång. Efter fikat så blev de att sortera och vi skulle sortera över 1000 kg tomater och de gick inte så fort som han hoppats. Han blev helt hystetisk på vårat arbete och sa att vi inte behöver kolla på varenda tomat för han odlar bara bra tomatet! Så enligt han så har han inga maskhål, inga snigelbett, inga spruckna skal och absolut inga fula. Så vi gjorde som han sa och kollade inte på tomaterna och packade då tomater med fula märken, snigelbett och mer eller mindre ruttna men de var ju inget fel på tomaterna så då kan man ju packa de. Så nu får vi se hur mycket dåligt de ligger i påsarna och om han får mera sålt eller inte. Eftersom vi var så långsamma så slöt vi ikte förens vid 17.30 och då sprang jag fort i duschen och sedan började vi städa. Italienarna lagade middag och de franska killarna städade på vår uteplats. Kinesen skulle städa toan men de var ju bra jobbigt! Hon visste heller inte hur man gjorde så, vi fick säga till henne hur hon skulle göra och med en suck så försökte hon städa toan. Alexandra dammsög och sedan hoppade hon i duschen och sa till kinesen att fortsätta dammsuga eftersom hon ändå bara stod där. Själv höll jag på att damma och ställa i ordning och när kinesen tyckte att hon var klar så fick jag säga till henne att dammsuga taket eftersom de fortfarande satt spindlar där och då suckade hon högt och frågade om vi verkligen gjorde de varje gång vi städade. Då började jag bli irriterad och höll på att snäsa till henne att hon behöver inte städa här men då behöver hon inte bo här heller! Jag är verkligen så himla trött på den där kinesen som klagar jämt och ständigt! Hennes andra dag klagade hon på att hon var trött på paprikor och då sa jag till henne att hon minsann inte skulle klaga för paprikor är något vi har gjort i princip varje dag i 2 månader! Häromdagen när de regnade så letade vi alla efter regnkläder och efter fikat så sa satte alla på sig de kläder som helt enkelt fanns närmast, spelar ingen roll om man hade de innan eller inte men för henne blev de världens undergång! Jag hade råkat ta hennes byxor och dem var hon ju bara tvugna att ha, några andra kunde man ju inte sätta på sig. Usch, hoppas hon tröttnar snart så hon lämnar gården för jag pallar inte med henne!

Men vi blev klara med städningen tillslut i alla fall, trots att vi inte kunde moppa golvet då moppen var trasig. Jag fick även nog på vårat kylskåp så jag satte mig och frostade ur de så nu kan vi få plats med en himla massa mer där. De tog tid och de var  blött men någon måste ju göra de och eftersom alla andra är så förbannat lata så blev de ju jag och Alexandra som fick göra de. Kinesen klagar ju bara och står och tittar på som en fån utan att fråga om hon kan hjälpa till eller göra något och fransmännen är likadana! När vi slulle städa för några veckor sedan satte de sig utanför och pillade på telefonen istället för att hjälpa till att städa och de skyllde dem på att de inte visste vad de skulle göra! Nej de ska nog bli skönt att lämna de gården och alla jobbiga typer som bara går mig på nerverna!
Middagen var inte den godaste men helt okej, efter middagen gick Alexandra och jag ut och hängde vår tvätt i mörkret, måste ha sett bra roligt ut! Allt vi hade var en värdelös ficklampa och inte tillräckligt med klädnypor så vi fick gå på klädnypejakt där i mörkret också. Men vi fick upp tvätten och då var klockan mycket och de var dags att sova. Blev inga chips för mig trots att jag sparat dem hela veckan!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar