onsdag 26 mars 2014

Oroliga magar

25-26/3-14
På morgonen kände jag mig ganska bra, lite trött men helt okej. Alexandra däremot kände sig lite ur form och tyckte att magen kändes orolig. När vi sedan började plocka paprikor började plötsligt jag känna att min mage var orolig. Mådde illa och var tvungen att pausa ofta för att inte spy över alla paprikor. Vi plockade bara en timma sedan fick vi packa chili fram till fikat men då mådde Alexandra så dåligt att hon gått och lagt sig. Själv gick jag och la mig vid fikat och när vi började igen så packade jag röda paprikor och sedan gröna. Vid lunch gick jag och la mig igen och sov sedan hela eftermiddagen. Kände mig ännu mera illamående och konstig så de blev ingen middag för mig eller Alexandra som också sovit och mådde dåligt. Vi gick och la oss tidigt och hon somna som en stock och sov hela natten, själv hade jag för orolig mage för de så låg och vred och vände mig och kunde inte sova för magen värkte.
Var vaken långt innan klockan ringde och var konstigt nog ganska pigg. Hade iof sovit väldigt mycket på dagen. De regnade hela natten och även på morgonen på vräkte de ner ganska ordentligt så vi tjejer fick packa de paprikor de plockade igår eftermiddag och sedan packade vi de paprikor killarna plockade på  morgonen i regnet. Packade både gula, röda och gröna och gröna är de som går fortast för de är så enkla, gula är svårast eftersom de inte alltid syns så tydligt om de är ruttna eller inte. En liten mörk skugga på en jättefin kan vara helt rutten inuti men de syns inte alltid så tydligt så man måste verkligen studera dem noga. Röda är bara allmänt fula och svåra att bestämma graden på. När paprikorna var packade så packade och sorterade vi zucchini. Inte alls särskilt svårt men de är ju galet sköra så ett litet sandkorn kan repa upp hela skalet så man måste verkligen var försiktig. När de blev lunch så fick jag åter igen ont i magen och la mig och vilade tills rasten var slut då jag, Alexandra och Elisa gick ut och började jobba som vi skulle men kinesen satt kvar tills Simone kom och frågade varför hon satt där när hennes lunchrast var slut för en kvart sedan. Då jävlar fick hon fart! Usch jag tycker verkligen inte om den människan! Hon är lat och beter sig som värsta besserwissern fast hon inte ens vet vad hon pratar om! Idag skulle vi stapla sex backar på höjden och efter tre så orkade hon inte längre lyfta upp dem utan ställde dem brevid så någon annan fick stapls upp de sista tre. Jag tycker att jag är klen men hon är ju så mycket värre! Alla andra kämpar och försöker men hon försöker inte ens! ikväll är de vår tur att diska och vi tänkte därför gå upp och fördiska så vi inte behöver göra så mycket disk senare och när vi säger de till henne så ber hon att hon ska få slippa eftersom hon gjorde lite disk igår, men de är fan inte vårt problem att hon gör disk när hon inte ska så hon fick snällt följa med i alla fall! Och hon försöker rätta alla andra när de gör något men i slutändan visar det sig att hon hade fel i alla fall. Typ som när hon sa till oss att vi inte skulle fylla våra hinkar eftersom de skulle mosa tomaterna men de gällde bara henne för hon plockade andra som var mera mogna än våra så vi skulle fylla våra hinkar och slippa gå skytteltrafik till bilen och lämna vilket är världens slöseri med tid men de fattar hon inte!
Efter lunchen så packade vi i alla fall mera zucchini och sedan gurka och vi avslutade dagen med att plocka cocktailtomater. De plantorna är ju mer döda än levande i alla fall! Helskotta vad mycket dött de var så jag tror nog de sjunger på sin sista refräng. När vi slutat gjorde vi disken och nu blir de middag! Mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar