söndag 2 mars 2014

Dag med kyrkan

2/3-14
Imorse så drömde jag om att jag såg Alexandra i vår dörr till huset och just då väcker hon mig i verkligheten och jag blev ju hur rädd som helst! Inte för att hon väckte mig utan att jag blev så förskräckt över hur hon kommit till min säng när jag precis sett henne i dörren!
Hon väckte mig i alla fall för att säga att vi skulle åka iväg till stranden snart så skulle börja göra mig i ordning för en dag på stranden. Nu blev de ju inte så mycket tid på stranden utan vi började med att gå i kyrkan och en halvtimma innan de var slut så tyckte Daniel att de var för mycket prat så han sa till oss att hänga med ner på stranden och de var vad vi gjorde. Vi lämnade gudstjänsten och gick till stranden istället. Jättefin strand men galet kallt i vattnet så de blev att bara sola. Åt lunch med resten av alla deltagare och jag vet inte när jag var så mätt senast! Oj oj oj vad mycket vi åt! Efteråt var de waterslide som alla barn och ungdomar åkte på och även Aya och jag passade på att åka, gud så roligt!! Jag hade sånt glid så jag kom ju hela vägen och åkte om Aya hela tiden. I sista åket kraschade jag med Jessie, ett av barnen i familjen, slog i ryggen men som tur var klarade den sig bra och har inte särskilt ont men ska nog vara försiktig så jag inte får ont igen. Efter lite mingel och solande så var dd middag och den var ju precis lika god som lunchen!
Har verkligen varit en trevlig dag! Pratat med många människor, lysnat på intressanta berättelser och helt enkelt haft de trevligt!
De var egentligen vår tur att laga mat ikväll men eftersom vi var iväg och kom inte hem förens närmare åtta så trodde vi ju att de andra var så smarta att de fixat något själva eftersom de vet att vid åtta går barnen och lägger sig och då ska vi inte vara uppe i huset men såklart var de inte så smarta och ingen av oss kunde förstå hur de tänkte. De vet så väl att vi brukar äta runt 19 och är vi då inte ens hemma vid den tiden så börjar man väl tänka att de är bäst vi fixar något själva eftersom klockan börjar bli mycket. Nej suck blåsta saker de här! Men de fick själva fixa något då och vi har nu gått och lagt oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar