måndag 10 mars 2014

Dumma näsa!!!

10/3-14
Italienarna har varit iväg i helgen och kom hem sent igår kväll, vi andra hade somnat men såklart var de inte direkt tysta när de kom så jag vakna men lyckades somna om ganska fort. Dock är tjejen inte den smidigaste när hon sedan ska på toa mitt i natten. Först slår hon i stegen i sängen med ett jävla brak och sedan tänder hon alltid lyset i vårat rum, springer till toaletten för att tända sedan tillbaka till vårat rum och släcker sedan går hon på toa. Varje gång hon tänder i rummet så vaknar man och blir lika irriterad varje gång, vi andra gå försiktigt genom rummet fast de är mörkt och inte har vi snubblat eller slagit oss en enda gång!
Dagen idag började i alla fall med att plocka paprikor och idag gick de riktit segt, vi skulle plocka långsamt för att buskarna var lite annorlunda och så var de väldigt mycket röda som vi var tvugna att vara försiktiga med. Tog tid och två hinkar tog 10 minuter att fylla så i vanliga fall tar de kanske 4-5minuter så man springer nog en hel del om dagarna. Efter fikat så packade vi som vanligt och även de gick enormt segt! De tog oss flera timmar att packa ett lass vilket vi brukar kunna göra på bara en timma annars. Efter lunch plockade vi tomater och min täppta näsa har bestämt sig för att bli täpptare och täpptare så min andning blir inte så bra. De är så täppt att nässprayn rinner ut igen! Helt värdelöst! Tomatplantorna har ju också en tendens att irritera mina luftvägar så de har inte varit en bra dag på den fronten. När vi slutat pratade jag lite med mamma och sedan tog jag mig en varm skön dusch och blev ren och fin igen.
Min näsa är verkligen allt annat än samarbetsvillig! Ena näsborren är så täppt att de inte går att andas överhuvudtaget och den andra bara litegrann, vid middagen blev jag helt anfådd för att jag inte kunde andas och äta samtidigt. Simone gav mig en eucalyptus olja att andas in och alla andra tog en snabb sniff och började fnysa medans jag satt med burken och sniffade för kung och fosterland men kände inte ett dugg! Efter ett par minuter började de kännas bättre men de hände inte mer än så, har nu suttit med kokhett vatten och några droppar av oljan och andats och herregud vad de var uppfriskande! Nu kan jag nästan andas bra men vi får se hur länge de håller i sig. Har även smörjt på en mentolsalva på näsan, bröstet och halsen eftersom jag även börjar få ont i halsen igen. Skit verkligen att jag börjar bli sjuk igen, jag som knappt blivit frisk ännu! Jag som även bestämt att lägga i högsta växeln nu de sista veckorna och jobba hårdare än någonsin men är jag sjuk är de inte de smartaste..
De bästa och snabbaste sättet att bli av med nästäppan är att stoppa upp ett finger och liksom flytta på den där saken men de är ju inte direkt de mysigaste att gå runt och peta i näsan i tid och otid även om Alexandra tycker att jag ska göra de, haha! Men som sagt de hjälper så brukar göra de innan jag sprayar nässprayn så att de inte rinner ut igen men annars gör jag de inte för de är lite för äckligt tycker jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar