söndag 9 mars 2014

Helgens dagar

8/3-14
Jag hade fått i uppdrag av Aya att ge Alexandra ett kort med massa grattis hälsningar ifrån oss och eftersom Alexandra alltid vaknar så tidigt så fick jag lite problem vart jag skulle lägga de men de slutade med att jag fick lägga i hennes byrålåda mitt i natten och så fick hon sig en överraskning när hon vaknade! Även jag fick mig en överraskning då Aya hade satt kort på våra sängar med recept på en maträtt som hon brukar göra och en liten hälsning. Så gulligt gjort! Jag gillar Aya, hon är så go och rar verkligen!
I alla fall så tillbringade vi dagen i Albany på biblioteket och så var vi och åt jättegod nudelwok och så satt vi och frös utanför biblioteket och jag bokade min flygbiljett hem till Sverige! Om allt går som de ska så reser jag under 24 timmar! Resan hit tog närmare 40 timmar så de är ganska stor skillnad! Så hoppas allt går bra, kommer flyga via Doha i Qatar och så via London och mellanlandningarna är på max 2 timmar så kommer gå superfort!
När vi kom hem så lagade vk köttbullar med gräddsås och såsen blev inte som den skulle men den blev himla god! Såååå gott att äta riktigt svensk husmanskost! Killarna gjorde disken och vi satt och pratade och åt chips och godis innan vi gick och la oss. 
9/4-14
Dagen började med sovmorgon och sedan gick Alexandra igenom sin resväska och vi fixade med vår tvätt. Efter lunch kom Daniel in och frågade om vi ville åka till Alpacka farmen och de ville vi så Alexandra och jag gjorde oss snabbt iordning och åkte iväg. De var verkligen helt fantastiskt där! De hade kängurur, alpackor såklart, getter, får, kaniner, marsvin, koalor, höns, emus, dromedar och olika nötkreaturer. Alla var hur goa som helst och de hade även en känguruunge som var så himla kelig! Man kunde hålla den i famnen och då la den sig och började suga på tummen!! Jag trodde jag skulle dööö av sötchock!!!! Kunde sitta där hela dagen, skulle aldrig tröttna! En gång så började den bajsa i mitt knä men som tur var jag snabb att flytta på han så de kom på gräset istället för på mina byxor. Den tyckte även om att slicka och bita mig i näsan och öronen, alltså de var verkligen helt galet att få hålla på med den ungen! Den sprang fritt på gården så den följde efter oss hela tiden och ville ha mera uppmärksamhet. Frågade personalen och de sa att han var ganska precis ett år så de var ju ingen jätteliten bebis men den var fortfarande väldigt liten. Nu är vi hemma igen och väntar på att fransmännen ska laga middag men de åkte till stranden vid 17 så vet inte hur de tänkte att de skulle hinna laga mat men de är deras problem faktiskt. Vi lär nog laga något eget eftersom vid 20 går barnen och lägger sig och då ska mat och disk vara klart vilket kan bli väldigt tajt på mindre än timmar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar