tisdag 11 mars 2014

Snarkfia

11/3-14
Eftersom min näsa är så täppt så började jag fundera på om inte jag börjat snarka och bland de första Alexandra sa till mig imorse var "du har snarkat inatt!" jaha de var ju trevligt,  kanske därför jag knappt sovit inatt heller för att jag snarkat och inte fått luft. Vad jag vet har jag aldrig snarkat i hela mitt liv, alla har alltid sagt att jag sover väldigt tyst så ibland undrar man om jag lever överhuvudtaget. Usch de är verkligen hemskt att vara så täppt i näsan, kan inte sova klokt, har konstant svårt att andas och värst när jag jobbar och man ser ju ut som ett mongo när man sitter med munnen öppen för att kunna andas.
Dagen började med att plocka paprikor som vanligt, plockade fram till fikat och sedan packade vi. Gick betydligt snabbare idag än igår, vi blev klara redan vid 12.45. Fast vi hade besök idag i backen också, Alexandra plockade upp en paprika och precis under så sprang de en mus och jag ger ifrån mig ett skrik och resten hoppade högt och skrek de med. Jag är verkligen inte rädd för möss men när de hoppar upp från från ingenstans så blir jag ganska rädd faktikst. På eftermiddagen plockade vi tomater och jag fick universums sämsta rad! Av tolv tomater var en bra och resten var släng! Så jag slängde betydligt mer än vad jag plockade vilket gjorde att de tog mig dubbelt så lång tid att fylla mina hinkar än vad de gjorde för alla andra. Lagom drygt! Även under eftermiddagen så höll jag på att skräma slag på alla andra med mitt skrik. Jag plockade nämligen en tomat och så tyckte jag att jag såg något svart på den så jag vänder och kollar och där sitter en svart stor spindel!!! Så jag slängde tomaten och skriker så jag blir hes och alla andra tror att jag blivit biten av en orm.
Fick sluta vid 16.30 och idag var de jag som var allrs först i duschen! Vi har bestämt att man duschar i den ordningen man kom till farmen och eftersom Alexandra och jag har varit här längst nu så är de också vi som duschar först och vi turas om varannan dag att vara först. Men de va bra skönt med en dusch! Vi har även hunnit med att göra massage så nu är man lite mera rörlig igen. Jag har även fått paket hemifrån också! Mina dillchips har kommit fram och förhoppningsvis får jag dem i morgon!
Imorgon kommer de komma en ny fransk tjej till farmen så våra skämt om de flodda fransyskorna i kylrummet måste upphöra så ikväll har vi verkligen dratt skämt om de för sista gången... Snyft, kommer sakna dem! Vi hoppas den här tjejen är betydligt bättre än de andrs två annars lär han få köpa nytt kylrum, hihihi!
Btw så står nu de fåret som inte blev skjutet i hönsgården, tror de har lyckats fånga in de och där inne går han nu med alla höns och väntar på att sin ägare ska komma och hämta han antar jag. Stackars får verkligen, förstår inte varför de ska ta sån tid och varför de inte kan ta hand om djuren bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar