fredag 7 mars 2014

Sur surare surast

7/3-14
Igår var jag så arg så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen! Så arg så jag inte ens skrev något.
Började plocka tomater och jag hade problem med astman och ingen medicin hade jag med mig och eftersom jag var så sur och irriterad så ignorerade jag allt tills jag höll på att svimma. Men då var vi ändå färdiga så när vi skulle på rast så fick jag åka traktor tillbaka och under rasten fick jag psykbryt på en av de franska killarna. Han är alltid långsam när de kommer till att bre macka och igår var de värre än vanligt. I över 5 minuter höll han på att bre sina jävla mackor! När jag satte ner mina mackor i brödrosten så började han att bre sina och när mina var klara så höll han ännu på och han höll på att bra tag efter att de vat klara också! De är inte riktigt normalt i mina ögon, vi är trits allt 9 personer och om alla ska hinna få bre sina mackor så får man ju skynda sig lite. Nej inte han inte, men han är jämt så att han pratar så förbannat så han glömmer bort vad han håller på med! Vet inte hur många gånger han har blivit tillsagd när vi jobbar att han ska prata mindre men ändå fortsätter han tills Daniel får psykbryt.
Efter fikat sorterade vi tomater och packade dem fram till lunch och efter lunchen så var alla andra iväg och planterade och jag och Simone fortsatte med tomaterna. Vid 15.30 fick vi sluta för dagen för att alla skulle hinna duscha och göra sig iordning för restaurangbesök på kvällen. Vi åkte in till Albany och restaurangen och började beställa. 17 personer tar sin tid, jag beställde kycklingfile med tomat och paprikasalsa och de var ju gudomligt gott! Åt så jag trodde jag skulle spricka! Eftersom vimfirade både Alexandras och Ayas födelsedag så kom de in med tårta efteråt också så de blev en himla massa mat och hela kalaset slutade på 661 dollar! Helt galet men jag betalade inte en cent så jag klagar inte!
Väl hemma så blev de att gå och lägga sig direkt och dagen idag har varit betydligt bättre!
Har inte varit lika arg idag som tur var, plockade paprikor på morgonen och de gick ovanligt bra för mig idag, jobbade lika snabbt som alla andra trots att jag är så ur form efter allt med ryggen. Men kiropraktorn gjorde fasen underverk! Har nog aldrig återhämtat mig från ett ryggskott så fort och så bra tidigare! Underbart ju!
Under fikat så hade vi lite fest för Aya som lämnade oss idag, hon jobbade sin sista dag och för de så firade vi lite. Efter fikat så packade vi paprikor och de var en hel del, en hel lastbil full så vi hade att göra fram till lunch och eftersom de har varit så varmt idag så fick Aya och italienarna sluta vid lunch eftersom de skulle iväg allihopa. Vi andra fick 3 timmars lunch och då passade Alexandra och jag på att börja städa huset så vi inte hade så mycket att göra när vi slutade. Efter lunchen så fick de andra plocka tomater och jag sortera som vanligt men när de var klart så åkte vi bort till de andra och planterade 4 rader squash och efter de bar vi nätmeloner. Fick sluta först vid 17.45 och då satte vi igång att städa och duscha av oss all damm och smuts, vi var ju typ svarta! Sååå äckligt men de är livet på en farm så de är bara att vänja sig. Simone lagade middag som bestod av pasta och kyckling,  sjukt gott de med! Nu ska vi snart sova, Alexandra fyller år imorgon och vi ska till Albany och göra något kul, får se imorgon vad som händer.
Jag har big problem with my nose btw! Den är så täppt så jag ser ut som ett mongo! Har munnen öppen konstant och hur mycket jag än snyter mig så händer inget och jag försöker med nässpray men inget hjälper! Håller på att bli galen verkligen! Fattar inte varför jag är täppt heller för jag är inte sjuk längre.. dumma näsa sluta vara täppt, please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar