torsdag 27 mars 2014

Raketfart

27/3-14
Hade svårt att somna igår men somnade tillslut och snarkade så de stog härliga till! Alexandra berättade de då hon hade ännu svårare att sova så hon hörde mig klart och tydligt! Gud så härligt de är att ha börjat snarka så där på äldre dar! NOT!!! Har haft himla problem med andningen nu flera dagar och nässprayen hjälper inte ett dugg så jag börjar verkligen bli trött på min förbannade näsa nu!
Morgonen började med att plocka klart cocktailtomaterna och såklart fick jag plocka om en del som kinesen hade plockat igår men de syntes inte ett dugg då de var galet mycket rött kvar på buskarna. De gjorde ju mig galet irriterad också! Men vi lyckades plocka klart två hela rader vilket är riktigt bra jobbat! Brukar annars ta lång tid att plocka eftersom vi bara var fem personer men de gick väldigt fort.
Efter fikat så sorterade vi alla tomater och bagade dem färdiga innan lunch,  ännu bättre jobbat! Vi har verkligen jobbat bra idag! För efter lunch så plockade vi klart sex långa rader med paprikor, brukar ta 2-3 dagar annars! Nu jävlar har vi eld i baken när vi jobbar så fort att vi hinner klart med mera än vad som är tänkt! God job mate!
Efter en skön dusch blev de att kolla Andra Avenyn och äta upp mitt sista godis! Mumsigt mumsigt!
Imorgon har vi endast 11 arbetsdagar kvar sedan är vi klara här och drar vidare på nya äventyr! På vilka äventyr är inte helt klara ännu men förhoppningsvis blir de klara snart. Tiden här har gått helt galet fort verkligen! Kommer aldrig glömma vår första dag här och hur mycket jag bara ville härifrån! Men de är stor skillnad nu mot då! Vi har gått ifrån över 100 spindlar i ett fönster till en spindel i veckan som tittar in här! Grodorna minskar och allt är mera rent och ordningsamt, Simone sa att vi är de mest renligaste de har haft här! Ni som sett mitt rum sedsn jag var liten vet hur stökigt jag brukar ha de och nu är jag den mest pedantiska de någonsin haft här! Så mamma om du tycker jag inte dammsuger så ofta så ska vi se vad jag säger när jag kommer hem, kommer nog inte bli oftare när jag är van med all skit här!
Ska dessutom bli underbart att ha internet konstant! De här går en på nerverna av många anledningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar