onsdag 26 februari 2014

Jag blir yngre och yngre

26/2-14
En sak jag kommer njuta av när jag åker härifrån de är att slippa alla äckliga myror som är precis överallt! Man kan verkligen inte lämna någonting framme! Nu hade jag lämnat en Coca cola flaska framme, stängd, och efter någon timma var hela flaskan full med myror! Så vidrigt!!!
Att man har myror som kryper i kläderna, håret osv är inte ovanligt. Känns inte direkt trevligt men man vänjer sig en aning men jag försöker städa väldigt noga och med mycket kemikalier så de håller sig borta i alla fall några dagar. Vi har ju lyckats gjort oss av med de flesta spindlarna, de försvann när vi städade så noga första gången. Nu har vi bara några få typ källarspindlar eller vad de kallas men de är mest i sina hörn och hänger i några dagar sedan åker de in i dammsugaren. Så min spindelfobi har inte försvunnit, kan hantera riktigt små spindlar men de större än min lillfingernagel så hoppar hjärtat över några slag och jag andas som om jag håller på att kvävas. Alexandra vet att när hon får en paprika på sig så har jag nog hittat en spindel på en paprika som jag inte vill vara i närheten av. Usch så äckliga de är!! Småkryp överhuvudtaget är äckliga! Men jag kan hellre hantera en kackerlacka än en spindel! Usch!!
Drömde inatt också att jag blev biten av en giftig spindel i armen. De var så hemskt för jag spydde blod, hade syreomsättning på 20 procent och igen trodde på mig! Men de lyckades rädda livet på mig som tur var!
Dagen började med att de inte fanns något jobb till mig så jag blev tillsagd att vila i 2 timmar tills de andra plockat klart då de var rast. Efter rasten sorterade vi tomater och de gick himla bra idag, inte mycket släng och inte mycket borderlines. Vid lunch så fick jag höra att jag inte längre går som om jag vore 82 utan nu går jag som om jag vore 61 så snart börjar jag gå som en 20 åring! Känns ju himla bra..
Eftermiddagen bestod i att sortera och packa tomater och eftersom de inte fanns något jobb till mig när de var klart så fick jag sluta för dagen medans dw andra är iväg och jobbar ännu. Tog mig en varm go dusch och skrubbade extra mycket så nu är jag nog renare än på länge! De andra har ännu inte slutat så ligger i min säng nu och njuter av tystnaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar