torsdag 27 februari 2014

Sovdag

27/2-14
Har verkligen inte mått bra idag, vaknade med en hals som var tjock som en flodhäst och hade absolut ingen energi. Hade inte ens ork att knyta näven och när vi sorterade tomaterna så tappade jag dem konstant eftersom jag knappt hade ork att hålla i en. När vi packade så kändes varje påse överviktig men varje gång fattades massor. Så när Daniel kom och såg mig så sa han till mig att gå och vila en stund, 3,5 timmar senare vaknade jag! De tyckte jag kunde sova eftersom jag var så trött och eftersom jag sov så gott så missade jag ju resten av arbetsdagen. För på eftermiddagen skulle de plocka tomater och jag är ännu inte i form för de så jag har kollat Andra Avenyn och Alexandra stoppade in mina filtar i tvätten under lunchen så har väntat på att de skulle bli klara, de skulle ta 1 timma men de tog 2,5 för att maskinen vart så full. Ville tvätta dem nu när jag är sjuk och har problem med astman för de är så dammiga och skitigta och de känns inte så lämpligt just nu.
Har även passat på att göra ett fotbad så snart har jag fina fötter igen också. Mina hälar var så hårda att jag kunde klippa bort hud med saxen! Då är de dags för fotbad!
Min rygg blir bättre och bättre och nu börjar jag kunna böja mig till marken och börjar kunna gå klokt också. Så skönt att slippa smärtan i varje rörelse och inte kunna göra någonting för att de gör så ont att man tror ryggen ska gå av! Nej nu har jag mest bara ont för att jag har stått för länge, men de löser man med att sätta sig ner ett par minuter och stretcha lite så är man fit for fight igen.
Imorgon är de äntligen fredag och vi tjejer ska få städa huset så vi blir av med alla kryp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar