tisdag 25 februari 2014

Sjuk...

25/2-14
Idag firar vi att vi är halvvägs genom farmjobbet och det är 5 månader sedan jag lämnade Sverige.
Alexandra väckte mig kvart över 7 och gav mig ispåsen. Fanns inte mycket jobb för mig på morgonen så jag gick mest runt här i huset och en kort stund låg jag i sängen med Charlie och myste. Kände mig ganska bra i ryggen på morgonen men de gick ganska fort sedan hade jag ont igen. Jag har även fått en stort problem, jag börjar bli sjuk! Vaknade imorse med en ond hals och kände av astman, problemet är då att jag inte kan ta mina smärtstillande eftersom de gör att mim astma blir sämre och eftersom jag börjar bli sjuk så blir den sämre också.. Så jag får gå runt och ha ont och ha feber.
Jag hjälpte till litegrann att packa paprikor men de gick inte fort precis, hade så ont och mådde inge vidare. Under lunchrasten låg jag och försökte sova, lyckades slumra till en kort stund men eftersom killarna inte vet hur man pratar med varandra när man sitter 1,5 meter ifrån varandra så gick de inte att sova så mycket. I helgen ska jag fan kliva upp tidigt som fan och så ska jag slamra och låta hur mycket som helst så de kanske fattar hur de är! För jag har sagt till dem flera gånger tidigare när de pratat så högt men de går några minuter så är samtalstonen lika hög som innan.
Efter lunch gjorde vi tjejer rent vitlök fram tills vi slutade, då fick vi en byrå in till vårat rum som vinu fyllt med kläder så vi slipper ha allt framme i dn bokhylla. Hur härligt som helst!
Efter ett samtal med mamma så ligger jag nu nerbäddad i sängen och försöker värma mig för jag fryser så in i norden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar