måndag 24 februari 2014

Kiropraktorn

24/2-14
Imorse var de segt att kliva upp, hade galet ont så fick ligga med ispåsen ett tag innan jag kunde ta mig upp. Började sortera tomater och sedan blev de att packa tomater med resten av tjejerna. Jag gick en gång iväg på toa och när jag kommer in och ska tvätta händerna så sitter de en mus i badkaret som inte kan ta sig upp, jag blev först jätterädd och skrek till och Alexandra kom springande och undrade vad de var och när hon såg musen tog en glasburk och fångade in den och gick sedan in till de andra och visade var det var som fick mig att skrika till. Vid fikat hade jag ont igen och låg i sängen och kunde inte ta mig därifrån förens 45 minuter efter att vi börjat igen. Hjälpte Alexandra att packa tomater fram till lunch. Efter lunch fick jag stå och packa ännu mera ensam medans de andra var och planterade. Packade klart alla stora tomater och sedan alla cocktailtomater och blev klar vid 15.35 och då satte jag mig med ispåsen tills de andra kom tillbaka vid 16 och efter lite packade och bärande till kylrummet fick vi sluta och jag skyndade mig i duschen för att bli klar så vi kunde åka till kiropraktorn. Nervös som aldrig förr men de vat inte så farligt som jag trodde! Gjorde inte särskilt ont förutom när han klämde och hade sig. Men jag var svår knäckt! Han fick verkligen kämpa för att kunna knäcka mig och de tog nästan 3 försök innan någonting hände överhuvudtaget. Jag var som gummi sa han, har nästan aldrig hänt att han behövt klämma och trycka och ha sig så mycket. Men nu börjar benen bli lika långa igen men jag har bra ont i benet ännu och de kommer jag tydligen ha ett tag till. Om en vecka så ska jag tillbaka för att knäcka lite till. De kommande dagarna nu måste jag vara jätteförsiktig och göra långsamma rörelser för att inte förstöra de som  nu är gjort.
Men jag hoppas verkligen att de blir bra nu, han sa också att min rygg var helt okej och att de var höften och benen som är de största problemet men lite knäckande så ska de nog bli bra. Nu är de snart middag och efter de ska jag diska och sedan sova och fortsätta min dröm om att jag kunde trolla precis som i Harry Potter! Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar